استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در طرح نوروزی ۱۴۰۱ رتبه اول کشور را در کاهش تلفات جاده‌ای کسب کرده است.

خراسان جنوبی رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای در کشور

استاندار خراسان جنوبی در ستاد اجرایی خدمات سفر استان گفت: کسب رتبه نخست کاهش تلفات جاده‌ای در کشور نشان دهنده کار تیمی و همدلی و همراهی مسئولان استان است که جای تقدیر و تشکر دارد.
آقای قناعت با اشاره‌ به کاهش ۱۳ درصدی مجموع تصافات جاده ای با وجود افزایش ۶۰ درصدی ترددها در نوروز امسال،  افزود: باید برای رفع نقاط حادثه خیر و رفع موانع ترافیکی اقدامات مؤثری در دستورکار مسئولان استان قرار گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت حساسیت بیشتر برای ایمن سازی جاده‌های استان، گفت: دوبانده سازی محورهای مواصلاتی خراسان جنوبی برای ما بسیار مهم و حیاتی است و در دستورکار ویژه استان قرار دارد.
استاندار خراسان جنوبی گفت: از محل مصوبات سفر رییس جمهوری به خراسان جنوبی هم ۵۲۰ میلیارد تومان برای احداث و دوبانده کردن محورهای استان تخصیص یافته که نوید تحول و توفیقات بیشتر در این بخش خواهد بود.
آقای قناعت با بیان اینکه در زمینه اقامت مسافران نوروزی رتبه ۱۱، در زمینه تردد جاده‌ای استانی رتبه ۸، ماندگاری مسافر رتبه ۵ و در زمینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری و فروش صنایع دستی هم جزو ۱۰ استان اول کشور انتخاب شده است.
وی با اشاره به اینکه در زمینه خدمات سفر هرچه بتوانیم با مسافر و گردشگر ارتباط بیشتری داشته باشیم و اطلاعات و امکانات مورد نیازش را تأمین کنیم، یعنی توانسته‌ایم خوب عمل کنیم، اضافه کرد: خراسان جنوبی در مسیر تردد مسافران نوروزی به خصوص زائران بارگاه مطهر رضوی قرار دارد که این موضوع مسئولیت ما را دوچندان می‌کند.
استاندار خراسان جنوبی گفت: براساس آمار طرح نوروزی ۱۴۰۱ ، ماندگاری مسافر در خراسان جنوبی بالاست که این موفقیت خوبی برای استان است البته برای تعطیلات تابستان سال جاری باید روی این موضوع بیشتر کار شود.
آقای قناعت از دستگاه های متولی خواست نقاط ضعف احتمالی در طرح نوروزی ۱۴۰۱ را بررسی و احصاء کنند تا در تعطیلات تابستان سال جاری و نوروز سال آینده شاهد این نقاط ضعف نباشیم.
وی با بیان اینکه یکی از نقاط ضعف ما در استان بحث کمبود و ضعف مجتمع‌های بین راهی است، اضافه کرد: ضعف و کمبود ما در زمینه مجتمع‌های اقامتی بین راهی به دلیل کویری بودن و طول زیاد مسیرهای ارتباطی، آسیب‌هایی به مسافران وارد می‌کند و از طرفی هم احتمال تصادفات جاده‌ای را بالا می‌برد.
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای استان در ایام تعطیلات نوروزی شاهد بودیم که پیش‌بینی خوبی در خصوص نصب المان‌های نوروزی و حال و هوای شهری نشده، گفت: باید سعی شود که پیش‌بینی‌های لازم قبل از شروع ایام سفر انجام شود که غافلگیر نشویم.
آقای قناعت افزود: به عنوان مثال در روز طبیعیت بنده به شکل میدانی در بعضی‌ تفرجگاه‌ها حاضر شدم که متأسفانه با توجه به حجم زیاد مسافر و حضور خوب هم استان‌ی ها، امکانات اولیه و پیش افتاده رفاهی پیش‌بینی نشده بود این در حالی بود که از قبل در جریان بودیم که در نوروز امسال بیشترین حضور مسافران و گردشگران در استان خواهیم داشت.