#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: ظرفیت کافی برای افرایش پهنای باند در این استان وجود دارد و با توجه به افزایش سفرهای نوروزی، تمهیدات لازم از قبل پیش‌بینی شده است.

مصطفی بهیبه رسانه‌ها اظهار داشت: در تعطیلات نوروزی امسال همه تلاش‌ها برای پایداری شبکه ارتباطی استان انجام شد تا مردم با خیال راحت از خدمات آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به افزایش مسافرت‌ها و در نتیجه افزایش حجم استفاده از خدمات ارتباطی افزود: با توجه به اینکه خراسان جنوبی یکی از استان‌های پرتردد کشور بوده، پایداری ارتباطات به‌خصوص در ایام نوروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات منطقه آمادگی لازم برای حفظ پایداری ارتباطات را کسب کرده‌اند و تمهیدات لازم برای پاسخگویی به نیاز مشترکان سرویس‌های ارتباطی اندیشیده شده است.

وی از افزایش پهنای باند دیتای ورودی به استان خبر داد و افزود: با افزایش صورت گرفته در پهنای باند استان اکنون میزان آن ۱۸۰ گیگابیت بر ثانیه است و میزان مصرفی در زمان پیک حدود ۶۰ گیگابیت بر ثانیه تجربه شده که از این میزان ۲۵ گیگابیت بر ثانیه مصرفی مخابرات، ۲۰ گیگابیت بر ثانیه مصرفی همراه اول و ۱۰ گیگابیت بر ثانیه مصرفی ایرانسل است.

بهی اظهار داشت: پهنای باند مخابرات نیز تا ۴۲ گیگابیت بر ثانیه پیش‌بینی شده که در حال حاضر حدود ۲۵ گیگابیت بر ثانیه مصرف می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این هماهنگی لازم برای لغو تمامی عملیات‌های حفاری در حاشیه جاده‌ها و حریم فیبر نوری با استانداری خراسان جنوبی انجام شده که از هرگونه آسیب احتمالی به شبکه فیبر جلوگیری شود و به فرمانداری‌های استان نیز برای صیانت از فیبر نوری در سطح هر شهرستان تاکید شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی با اشاره به آمادگی کامل تیم‌های فنی و پشتیبانی ارتباطات استان عنوان کرد: مدیریت ارتباطات زیرساخت استان و مخابرات منطقه با برقراری شیفت‌های ۲۴ ساعته در حوزه‌های مختلف، وضعیت ارتباطات را رصد کرده و آمادگی کامل برای رفع خرابی‌های احتمالی در کوتاه‌ترین زمان ممکن ایجاد شده است.

وی یادآور شد: با اختصاص و انتقال کانکس مجهز سیار تلفن همراه و کامیونت ویژه حمل آن به مرکز استان توسط مخابرات منطقه، آمادگی لازم برای تامین ارتباط در مواقع ضروری نیز مهیا شده است.

بهی بررسی و رفع ایرادات شبکه حین تحویل و تحول شبکه به پیمانکار جدید و لغو فعالیت‌های غیرضروری نظیر بهسازی‌هایی که احتمال ایجاد اختلال در شبکه دارند را از دیگر اقدامات انجام شده برای حفظ پایداری ارتباطات در نوروز ذکر کرد.