#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?با حضور طالبی معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی، مراسم افتتاح و بهره برداری از چند پروژه عمرانی در بخش گزیک شهرستان درمیان برگزار شد.
، با حضور طالبی معاون استاندار، فرجامی فرد فرماندار شهرستان، مولوی حسینی امام جمعه طبس مسینا، امینی نسب معاون سیاسی فرماندار، خزاعی نژاد بخشدار گزیک و جمعی از مسئولین شهرستان، مراسم افتتاح پروژه های عمرانی به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سطح بخش گزیک شهرستان درمیان انجام شد.
? برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهید احمدزاده شهر طبس مسینا؛ شرکت کنندگان در این مراسم با غبار روبی و عطرافشانی مزار شهدای گرانقدر و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا، بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.
?افتتاح پروژه آبیاری کم فشار کشاورزی در روستای اسپید بخش گزیک به مقدار ۴۸ هکتار و اعتبار کلی ۵۸۹۰ میلیون ریال ( اعتبار دولتی ۴۳۲۰ میلیون ریال و مبلغ خودیاری مالکین ۱۵۷۰ میلیون ریال ) برای بهره مندی تعداد ۳۵۰ نفر از اهالی این روستا ? افتتاح پروژه زمین چمن مصنوعی در روستای دستگرد با اعتبار کلی ۷۰۰ میلیون تومان، ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد علوی و ورزش و جوانان و همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری روستا برای بهره مندی تعداد ۳۳۵ خانوار و تعداد ۱۲۶۲ نفر از مردم این روستا هزینه شده است.
?افتتاح پروژه زمین چمن مصنوعی در روستای نصرالدین با اعتبار کلی ۷۰۰ میلیون تومان، برای انجام این پروژه ۶۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات بنیاد علوی و ورزش و جوانان و همچنین مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری روستا برای بهره مندی تعداد ۲۰۰ خانوار و تعداد ۶۴۲ نفر هزینه شده است.
?افتتاح پروژه بوستان روستای نصر الدین با اجرای جدول گذاری به طول ۷۰۰ متر، اجرای سنگ فرش به متراژ ۶۰۰ متر مربع، نصب مجموعه بازی پلی اتیلن و تأمین روشنایی پارک به مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات دهیاری با حضور مسئولین افتتاح شد.
?افتتاح پروژه آبرسانی به روستای خیرآباد بخش گزیک شهرستان درمیان: این پروژه با مشارکت آب و فاضلاب استان، موسسه خیریه ابراهیمی، بسیج سازندگی استان و قرارگاه عملیاتی شهید ناصری به مرحله بهره برداری رسیده است، برای بهره برداری از این پروژه خط انتقالی به طول ۱۷.۵ کیلومتر با اجرای ۸۵۰۰ متر شبکه توزیع و ساخت مخزن بتنی ۲۰۰ متر مکعبی برای بهره مندی جمعیت ۷۰۶ نفر از اهالی این روستا با اعتبار ۵.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.
?افتتاح فاز اول پروژه توسعه و محوطه سازی صحن امامزاده ابراهیم رضا علیه السلام در روستای آبگرم: این پروژه با اجرای محوطه سازی و سنگفرش به متراژ ۱۵۰۰ متر مربع و نصب مجموعه بازی پلی اتیلن با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان با مشارکت بنیاد علوی و دهیاری روستای آبگرم برای بهره مندی تعداد ۸۹ خانوار از جمعیت ۴۱۸ نفری این روستا آماده شده است شایان ذکر است؛ در فاز دوم این پروژه احداث نمایشگاه و رواق در اطراف صحن امامزاده ابراهیم رضا علیه السلام روستای آبگرم در دستور کار قرار دارد.همچنین مسئولین از چشمه قدیمی آبگرم که در حال تخریب و از بین رفتن بود بازدید کردند و معاون سیاسی استاندار دستور بررسی و پیگیری جهت احیا و بازسازی این مکان گردشگری را صادر کرد.
?بازدید از قسمت های مختلف کارخانه سیمان باقران شهرستان درمیان و برگزاری جلسه با اعضای هیئت مدیره جهت بررسی و پیگیری درخواست ها و مشکلات مطرح شده توسط اعضای هیئت مدیره کارخانه در راستای حفظ شرایط فعلی و حمایت از توسعه و گسترش ظرفیت و توان تولیدی کارخانه در بحث ایجاد اشتغال پایدار برای کارگران و مردم شهرستان درمیان
?افتتاح یک دستگاه پل دو دهانه بتنی، و تعمیر پل کمربندی آسیب دیده در سیل سال گذشته شهر گزیک و احداث و مرمت ابنیه فنی آسیب دیده از سیل سال گذشته با اعتبار ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور