واحد ذخیره‌سازی و ترانشیپ سوخت در منطقه ویژه اقتصادی سایت مرزی ماهیرود با سرمایه‌گذار ۷۰ میلیارد تومانی بخش خصوصی به بهره‌برداری رسید.

همزمان با بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از مرز ماهیرود، این پروژه روز پنجشنبه در نقطه صفر مرزی افتتاح شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی در این مراسم گفت: واحد ذخیره‌سازی و ترانشیپ سوخت توسط یک سرمایه‌گذار بخش خصوصی با سرمایه‌گذاری ۷۰ میلیارد تومان احداث شده است.

حسین زارعی افزود: عملیات این پروژه در آذر سال ۱۴۰۰ شروع شد و خرداد امسال به بهره‌برداری رسید.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی واحد ذخیره‌سازی و ترانشیپ سوخت در مرز ماهیرود برای ۲۰ نفر اشتغال مستقیم و ۴۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

ذخیره‌سازی و افزایش صادرات سوخت از نتایج افتتاح این واحد در مرز مشترک با افغانستان است.

ترانشیپ به‌ معنای ارسال محموله تجاری به یک مقصد میانی و انتقال مجدد آن به مقصد اصلی است در واقع ترانشیپ نوعی حمل و نقل بوده که در آن کالا تحت نظر گمرک از یک وسیله حمل و نقل ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی منتقل می‌شود.

خراسان‌ جنوبی به طول ۳۳۱ کیلومتر در شهرستان‌های درمیان، زیرکوه، سربیشه و نهبندان با کشور افغانستان مرز مشترک دارد.

این استان دارای چهار بازارچه مرزی است که فعال‌ترین آنها در سال‌های اخیر مرز رسمی ماهیرود بوده و سومین معبر رسمی ایران با افغانستان در کنار مرز دوغارون خراسان رضوی و مرز میلک سیستان و بلوچستان شناخته می‌شود.