معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اهتمام دستگاه ها در اجرای برنامه‌های هفته فرهنگی در استان با رویکرد اقناع‌سازی و تبیین‌گری انجام گیرد.

سید محمدرضا طالبی  در جلسه برنامه‌ریزی هفته فرهنگی استان اظهار کرد: دشمن در مسیر برنامه‌ریزی‌های ضد امنیتی و مخربی که برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار داده، همواره از برنامه‌های نیروهای انقلابی در راستای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی از سال ۵۷ و قبل از آن الگوبرداری می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌های دشمن در آبان ماه سال گذشته در راستای شبهه افکنی و سیاه نمایی گفت: در حال حاضر نیز دشمن در پی تکرار این وقایع با عنوان سالگرد است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید در راستای خنثی سازی برنامه‌ها و اهداف دشمن به طور مرتب برنامه‌ریزی های جامع و مدونی در حوزه‌های مختلف اجتماعی، امنیتی و فرهنگی داشته باشیم، یادآور شد: نباید به هیچ عنوان دشمن را دست کم بگیریم بلکه باید بدانیم که تمام برنامه‌های دشمن به صورت کارشناسانه اجرا می‌شود.

طالبی با بیان اینکه دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در پیش بوده و دشمن سعی دارد تا با شبه افکنی های خود حضور مردم را در این دوره از انتخابات کمرنگ سازد، افزود: ضربه زدن به انتخابات از مؤلفه‌های جنگ ترکیبی دشمن بوده که باید به موضوع توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: اجرای برنامه‌های نشاط‌آور با رویکرد اقناع‌سازی و تبیین‌گری برای به حداکثر رساندن مشارکت مردم در انتخابات باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ضرورت تبیین و بازگویی دستاوردهای نظام و انقلاب در حوزه بین‌المللی، ملی، استانی و منطقه‌ای گفت: بسیاری از این دستاوردها در دولت سیزدهم اتفاق افتاده که باید این دستاوردها را در بین مردم بازگو کنیم تا از آن بی اطلاع نباشند.

طالبی از دستگاه‌های اجرایی خواست تا برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی خود را مشخص و به دبیرخانه مربوطه ارسال کنند، افزود: شعار واحد برای هفته فرهنگی در استان تعیین و روزشمار این هفته فرهنگی نیز انتخاب خواهد شد.

وی بیان داشت: باید علاوه بر اینکه برنامه‌های شاد و نشاط آوری به مناسبت هفته فرهنگی در شهرهای استان برنامه‌ریزی شود باید این برنامه‌ها در مناطق روستایی استان نیز برنامه‌ریزی و اجرا شود.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور