#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: با اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر به ۱۴۲ هزار مسافر در پست‌های نوروزی هلال احمر استان خدمات ارایه شد.

محمدرضا رضایی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ۵۶ هزار و ۱۲۵ مسافر نوروزی در این مدت از خدمات ایستگاه‌های ایمنی و سلامت سفر (اطلاع‌رسانی در زمینه کرونا و نقاط پرخطر) در ۱۰ پست ثابت و چهار اکیپ سیار اعضای جوانان هلال احمر استفاده کردند.

وی ادامه داد: در راستای اجرای طرح خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی ۹ هزار و ۷۱۹ کودک از خدمات فضای دوستدار کودک بهره‌مند شدند و ۳۷۵ نفر نیز به خیمه‌های نماز مراجعه کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت توسط جوانان به هزار و ۲۲۲ نفر گردشگر آموزش مهارت‌های امداد و کمک‌های اولیه و سنجش فشار خون ارایه شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح هفت هزار و ۶۴۲ مسافر به یادواره رفیق خوشبخت ما و پویش چلچراغ دعوت شدند گفت: خراسان جنوبی از نظر میزان مشارکت در این پویش در جایگاه سوم کشوری و در یادواره جزو استان‌های برتر است.

رضایی با بیان اینکه ۳۵ هزار و ۲۷ مسافر نوروزی به نقاط ایمن (اماکن فرهنگی، سیاحتی، تفریحی، ساحلی و عمومی) راهنمایی شدند اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح ۱۴ هزار و ۴۷۲ مورد اقلام فرهنگی بین مسافران نیز توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۶ هزار و ۵۷ نفر در پویش بهرفت مشارکت و از طرح حمایت کردند افزود: هفت هزار و ۹۷۳ نفر نیز در حوزه‌های مهارت‌های ترافیکی آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

طرح ملی خدمات بشردوستانه نوروزی هلال احمر از ۲۵ اسفندماه سال گذشته آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ماه جاری ادامه داشته است.