پیام مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی صنعت چاپ

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت ۱۱ شهریور ماه، ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ پیامی صادر کرد.

“یازدهم شهریورماه، روز ملی صنعت چاپ، یادمانی خجسته برای این دستاورد مهم بشری و بهانه ای برای قدردانی از تلاش مستمر و زحمت مداوم جمع بزرگی از اهل هنر، ادب و فن این سرزمین پرگُهر است که نتیجۀ آن، عمری طولانی برای صنعت چاپ و اعتباری بزرگ برای هنرمندان و صنعتگران حوزه چاپ ایران زمین است.
امروزه کالاهای چاپی، در لحظه‌لحظه و گوشه‌گوشه زندگی اقشار مختلف مردم همچون کتاب، نوشت افزار، آثار هنری طراحی و گرافیکی، اعلان‌های تبلیغی، بسته‌بندی کالاهای مختلف و… در هر جای جهان، حضور و تأثیری مستمر دارند و حامل پیام های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری، علمی، رسانه‌ای و… هستند. اثرگذاری عمیق این صنعت در بسیاری از ابعاد زندگی بشر، به این مفهوم که همه ما، مشتریان صنعت چاپ در عرصه های مختلف آن هستیم.
یازدهم شهریورماه امسال، صنعت چاپ خراسان جنوبی ۶۳ ساله شد، صنعتی که از سال ۱۳۳۷ با یک چاپخانه و پذیرش حجم عظیمی از سفارشات شهرهای دیگر آغاز شد و اکنون نیز با داشتن به روزترین تجهیزات و امکانات، با ظرفیت بالا و کیفیت محصولات چاپی عالی و بی نظیر، همتراز و همسطح با سایر استان ها فعالیت می کند.
هر چند تلاطم های اقتصادی، تحمیل تحریم و بلای کرونا، همانند سایر مشاغل، صنعت چاپ کشور و استان را نیز متاثر کرده است اما با پشتکار و عشق

دست‌اندرکاران چاپ، پویایی روند آن همچنان در خراسان جنوبی جاری است.
اینجانب ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت چاپ، و آرزوی سلامتی و عرض خسته نباشید امیدوارم در سایه گسترش همدلی، همفکری و همکاری همه دست اندرکاران عرصه چاپ و نشر استان، این صنعت شایسته بیش از پیش بتواند نقش ارزنده خود را در تعالی عرصه های گوناگون اجتماعی، صنعتی، فرهنگی و هنری ایفا نماید.

ناصر نبی زاده

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی”