حسین خسروی نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی، در جلسه دانشگاه صنعتی، با تسلیت شهادت امام موسی ابن جعفر(ع) به حدیث این امام همام در خصوص اینکه هر کسی در شبانه روز به حساب خود رسیدگی نکند، از ما نیست، اشاره کرد و گفت: همه ما باید در امور شخصی و همچنین امور اداری، حوزه کاری و اجتماعی خود به امور رسیدگی داشته باشیم. که این تکامل را در دانشگاه صنعتی از جهت زیرساخت ها و جذب دانشجو بوده است

وی با بیان اینکه خداوند پیغمبر را مبعوث کرد تا با بعثت بندگان را از بندگی بندگان خارج و همه را بنده خدا کند، گفت: یکی از راه های خارج شدن از تسلط و بندگی دیگران، کسب علم و دانش است. در این خصوص تا از نظر علمی جایگاه خود را پیدا نکنیم و یا حتی موقعیت کنونی خود را حفظ نکنیم، به قدرت برتر نخواهیم رسید.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: یکی از مولفه های قدرتمند تر شدن هر کشور، افزایش جایگاه علمی است، همانطور که حضرت علی(ع) هم در این خصوص فرمودند: « هر کس علم را پیدا کرد، قدرت و صولت پیدا می کند و اگر علم را پیدا نکند، دیگرانی که به قدرت علمی رسیده اند بر او تسلط پیدا می کنند».

خسروی تصریح کرد: خوشبختانه به برکت جمهوری اسلامی، به عنوانی که از حق خود دفاع کنیم، به سلطه علمی نسبی رسیده ایم. این در حالی است که در دوران ابتدای جنگ حتی اسلحه کلاش هم نداشتیم، اما امروز با سامانه سوم خرداد پهباد آمریکایی را مثل یک گنجشک شکار می کنیم و جت بمب افکن کوثر  می سازیم که همه این پیشرفت ها به برکت انقلاب، دانشگاه و قدرت علمی ماست.

وی بیان کرد: در موضوع شیوع بیماری کرونا هم در حالی که کشورهای مدعی، ماسک های یکدیگر را می دزدند، اما جمهوری اسلامی در تولید لوازم و همچنین واکسن، در رده کشورهای اول دنیاست که این موضوع به دلیل قدرت علمی است.

الحاق دانشگاه صنعتی؛ ایجاد گسل امنیتی در بیرجند

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در این خصوص از اهرم  تذکر هم استفاده کردم و دو تذکر کتبی و شفاهی دادم. پیگیری های دیگری هم انجام شد و رئیس مجلس هم دو نامه در خصوص توقف طرح الحاق دانشگاه ها نوشت.

خسروی ادامه داد: با توجه به فرصت حضور وزیر اطلاعات در استان نیز، این موضوع را با تعبیر ایجاد گسل امنیتی در بیرجند مطرح کردم و خواستار پیگیری و مطرح کردن این موضوع در جلسه هیئت دولت شدم.

وی بیان کرد: در شرایط کنونی و با توجه به غم و غصه مردم از مشکلات گرانی، بورس، کرونا و … دیگر نباید غم و غصه ای برایشان اضافه و ایجاد شود.

دانشگاه صنعتی باید با توجه و تکامل بیشتر حفظ شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به اینکه دانشگاه صنعتی بیرجند از نظر قدمت، هیئت علمی و ساختاری قابل مقایسه با دانشگاه های دیگر نیست و اکنون هم زمان چیدن میوه این سرمایه است، چنین تصمیمی قطعا مناسب نیست. در این خصوص شاید اطلاعات ناقصی از این دانشگاه به مرکز داده شده است و بهتر است وزارتخانه چند نفر را برای تحقیقات بیشتر به این دانشگاه بفرستد.

خسروی با تاکید بر اینکه همه ما باید در مسیر و مدار قانون این موضوع را پیگیری کنیم، گفت: پیگیری ها برای لغو الحاق این دانشگاه باید ادامه داشته باشد و این دانشگاه با تکامل و توجه بیشتر سرجای خود بماند.

وی تصریح کرد: برای تمرکز آموزش عالی کارهای دیگری هم می توان انجام داد، اما در خصوص دانشگاه صنعتی بیرجند، اکنون باید این دانشگاه را گسترش داد نه اینکه روند تکاملی آن بازداشته شود.