استاندار خراسان جنوبی روز چهارشنبه به مناسبت هفته بهزیستی از موسسه خیریه حضرت رسول (ص) بازدید کرد.

حمید ملانوری با هدف اطلاع از فعالیت‌های اقتصادی و اشتغالزایی در ۲ مجموعه کارگاهی دستان پرتوان، این بازدید را در دستور کار قرار داد.

وی در این بازدید گفت: موسسه خیریه حضرت رسول (ص) یک مرکز فرهنگی، اجتماعی، تولیدی و اقتصادی است که در کنار کارهای تولیدی، توانسته اقدامات فرهنگی و آموزشی را هم پیگیری کند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در این مجموعه کار، تلاش، همت، خودباوری و اعتماد به نفس در کنار توجه به دغدغه‌های کشور و مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال یعنی تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها و نیز سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی وجود دارد.

وی اظهار داشت: این  مجموعه جدای از ارائه خدمات به بخشی از افراد جامعه زیر پوشش سازمان بهزیستی، توانسته علیرغم همه محدودیت‌های موجود، با بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و منابع موجود در استان و با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی یعنی درون‌زا، دانش بنیان و برون‌نگر بودن، محصولات بسیار با کیفیت را تولید کند.

ملانوری چشم‌انداز این مجموعه را روشن توصیف کرد و گفت: موسسه خیریه حضرت رسول (ص) باید جدای از بازار استان و کشور، بازارهای بین‌المللی را هم جذب کند و این مهم می‌تواند اتفاق بسار خوب و مبارکی باشد.

وی تاکید کرد که چنین مراکزی باید مورد حمایت ویژه بخش دولتی و خصوصی قرار گیرند.

استاندار خراسان جنوبی افزود: کسانی که علاقه‌مند به انجام اقدامات خیرخواهانه و فرهنگی در راستای توسعه استان هستند و در زمینه رفع آسیب‌های اجتماعی دغدغه دارند، باید به این موضوعات ورود کنند تا چنین موسساتی در استان توسعه پیدا کنند و افراد بیشتری را زیر پوشش قرار دهند.

بازدید از نمایشگاه محصولات تولیدی کارگاه دستان پرتوان یک و دو و نیز دیدار و گفت و گو با عوامل اجرایی این موسسه از دیگر برنامه‌های بازدید استاندار بود که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی با حضور جمعی از مدیران کل ستادی و استانی انجام شد.

موسسه خیریه حضرت رسول (ص) از موسسات پیشرو در استان است که گام‌های بلندی در زمینه توانمندسازی و استقلال مالی خانواده‌های نیازمند و معلولان به ویژه اشتغال دختران کم‌توان ذهنی برداشته است.

همچنین در این بازدید از مدیرکل راه و شهرسازی استان خراسان جنوبی در زمینه واگذاری زمین به اداره کل بهزیستی و موسسات خیریه زیرمجموعه بهزیستی تقدیر شد.

۲۲ تا ۲۸ تیر ماه هفته بهزیستی با شعار “بهزیستی در گام دوم هوشمندسازی، محله‌محوری و سلامت اجتماعی در خانواده” نام دارد.