فرماندار بیرجند گفت: با توجه به اینکه بیرجند به عنوان تمیزترین شهر کشور معرفی شده است برای حفظ این عنوان باید ستادی ویژه ایجاد شود.

علی ناصری روز سه شنبه در نخستین نشست ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان بیرجند افزود: بعضی از اقدامات ستاد هماهنگی خدمات سفر مباحث رفاهی مثل مجتمع‌های بین راهی و سرویس‌های بهداشتی و… را در بر می‌گیرد و باید مورد بازدید فنی قرار گیرند، بعضی از گردشگران ممکن است با این ایده که بیرجند تمیزترین شهر کشور است به این شهر سفر کنند و چون این عنوان به ما داده شده اما اگر خودمان دقت نکنیم به راحتی نصیب شهر دیگری می شود.

وی اظهار داشت: وقتی ادعا داریم تمیزترین شهر کشور هستیم باید این تمیزی در همه ارکان شهر و اداره‌ها و سازمان‌ها خود را نشان دهد و باید از این ظرفیت به خوبی بهره برداری شود.

فرماندار بیرجند بیان کرد: وظیفه نهادهایی مثل شهرداری و دیگر ادارات در خصوص حفظ عنوان بیرجند تمیزترین شهر کشور بیشتر است و باید کمیته‌ای ذیل ستاد خدمات سفر برای حفظ عنوان بیرجند تمیزترین شهر کشور ایجاد شود و در بسیاری از فضاهای عمومی شهر نیازمند بررسی، تعمیر و نگهداری و حفظ خدمات نظافتی است و دیگر دستگاه‌های مربوط هم باید به کمک شهرداری بیایند.

ناصری گفت: در ستاد هماهنگی خدمات سفر شهرستان بیرجند، اقدامات فرهنگی باید انجام و برنامه ریزی شود و این اقدامات می‌تواند در راستای برنامه‌ها و وظایف سازمانی اداره‌های مربوط باشد و یا اینکه بعضی از سازمان‌هایی که می‌توانند وارد موضوع‌های فرهنگی و اجتماعی شوند با هدف بهبود کیفیت خدمات و شاخص‌های شهرستان بیرجند در حوزه‌های فرهنگی برای جذب گردشگر اقدام کنند.

وی اظهار داشت: بعضی از اقدامات این ستاد اقتصادی است و در بحث کنترل و نظارت بازار و مباحث مربوط به رصد و معرفی مراکز عرضه خدمات مسافری و مراکز پخت و پز و رستوران ها اقدامات اقتصادی است و در ایام سفر این نظارت‌ها باید با دقت بیشتری انجام شود.

ناصری گفت: حفظ کیفیت و بروز رسانی تجهیزات گردشگری مورد توجه مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی قرار گیرد و در خصوص بحث گردشگران خارجی هم اتفاق خوبی رخ داده و در چهار سال قبل موفق شدیم از فرصت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در خراسان جنوبی استفاده کنیم و امروز هم با فعالیت دوباره این دفتر، امیدواریم این همکاری‌ها تقویت شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله