معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: اولین اقدام در حوزه جوانان برای خروجی مثبت جلسات ایجاد اتفاق فکر باید باشد که خروجی آن برنامه مدون و مشخص، متناسب با نوع نیاز جوان و برگرفته از ظرفیت و توان جوانان خواهد بود.

ناصر خوش خبر روز یکشنبه در سی و یکمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان خراسان جنوبی که به ریاست استاندار برگزار شد اظهار داشت: شکل‌گیری اتاق فکر در حوزه جوانان باعث می‌شود که خروجی آن طرح‌های علمی و کاربردی باشد.

وی پیشنهاد داد که جلسات جداگانه با جوانان در حوزه‌های تخصصی برگزار شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: این اتاق فکر اگر در اختیار جوانان قرار گیرد حاصل آن طرح‌هایی خواهد بود که به عنوان طرح نو ارایه می‌شود و ظرفیت بسیار خوبی را نشان می‌دهد.

وی گفت: طرح‌های ارایه شده از سوی جوانان باید ترویج و تقویت و زمینه اجرای آن فراهم شود، شاید فقط مساله کمک مالی نباشد و همین که بتوانیم موانع را با ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی برداریم به طور یقین زمینه تحقق آنها فراهم خواهد شد.

خوش خبر افزود: با ارایه طرح‌های تخصصی در هر حوزه توسط جوانان بدون شک بخش زیادی از مشکلات حوزه اشتغال و بیکاری و مسایل متاثر از آن سامان می‌یابد که نتیجه آن رضایتمندی عمومی است.

وی با بیان اینکه آنچه جوان امروز می‌خواهد دیده شدن است اظهار داشت: همه جوانان کشور به ویژه جوانان خراسان جنوبی دارای توانمندی‌ها، پتانسیل‌‎ها و نقاط قوت بسیار خاصی هستند که در این شرایط کشور می‌توانند کمک کار مسئولان باشند.

وی گفت: اگر برای جوان برنامه نداشته باشیم بسیاری از فرصت‌هایی که قانون و نظام در نظر گرفته است به هدر می‌رود.

خوش خبر ادامه داد: امروز مزیت‌های متعددی در خراسان جنوبی وجود دارد که اگر به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های حوزه جوانان گره بخورد تاثیر آن در همه لایه‌های اجتماعی مشاهده خواهد شد.

وی بیان کرد: این مهم موجب تقویت امید و نشاط در جامعه و اعتماد مردم به نظام اسلامی نیز می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: آمادگی داریم تدوین سند جوانان را در دستور کار قرار دهیم.

مجید پورعیسی اظهار داشت: تاکنون ۱۵ جلسه با موضوع شتاب دهی و استارتاپ‌ها برگزار شده که طرح‌های سازمان‌های مردم نهاد حوزه ورزش و جوانان نیز می‌توانند در این جلسات ارایه شود.

وی با تاکید بر بومی شدن طرح‌ها افزود: حمایت‌های مادی و معنوی از سمن‌ها به خصوص در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی در دستور کار است.

شهردار بیرجند هم گفت: در همین شرایط سخت مالی ۱۵ میلیارد تومان مناقصه برای فرهنگسرای شهر بیرجند برگزار شده است.

محمدعلی جاوید افزود: این فرهنگسرا تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد و پروژه‌های متعددی در قالب بوستان‌ها نیز در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه اقدامات حوزه نشاط و سلامت در دستور کار شهرداری است گفت: برخی پروژه‌ها در دست اقدام و برخی نیز به بهره‌برداری رسیده است که در زمینه اوقات فراغت جوانان و ورزش یک زیرساخت محسوب می‌شود.