مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی گفت: افزایش سه برابری تعداد مدارس علمیه استان، افزایش تعداد اساتید و کادر آموزشی از ۲۴ نفر به تعداد ۳۴۰ نفر، افزایش تعداد طلاب در مدارس علمیه استان از ۳۴۲ نفر به ۲۲۰۸ نفر، افزایش تعداد روحانیون و طلاب از ۲۰۰ مبلغ به شش هزار مبلغ و افزایش کتابخانه‌های مدارس علمیه از ۹ کتابخانه به ۲۶ کتابخانه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه استان است.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، امروز ۷ بهمن، در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: روحانیون و حوزه‌های علمیه در خط مقدم خدمت به مردم و دفاع از ارزش‌های اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه روحانیون نقش محوری در شکل‌گیری نظام و انقلاب اسلامی داشتند، گفت: حوزه‌های علمیه همواره در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردند.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی افزود: دشمنان می‌خواهند حوزه‌های علمیه به اهداف خود نرسند و درصدد زمین گیر کردن روحانیت و علما هستند اما با وجود تمام این کارشکنی‌ها و هجمه‌ها حوزه‌های علمیه توانستند رسالت خود را به خوبی انجام دهند.

نصیرایی تصریح کرد: اعتقادات و ایمان بالای مردم تاثیر بسزایی در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و این مردم با اعتقادات و ایمان خود پای آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی ماندند.

وی از اجرای ۱۴ عنوان برنامه همزمان با دهه فجر در حوزه علمیه استان خبر داد و افزود: این برنامه‌ها شامل نشست‌های بصیرتی، اردوهای جهادی و تبلیغی، محافل انس با قرآن، تبلیغات و فضاسازی، نشست علمی با موضوع طلبه در تراز انقلاب، برگزاری دوره طرح ولایت، برگزاری سلسله جلسات مناظره، نشست تاثیر انقلاب اسلامی در جهان اسلام با حضور اندیشمندان خارجی، پخش مستند روح الله و برپایی نمایشگاه عکس انقلاب است.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری مراسم تجلیل از روحانیون شاخص و مبارز در عرصه انقلاب اسلامی، دعوت از معتمدین محلی انقلابی در مدارس استان، طرح بازخوانی وصیت نامه سیاسی الهی امام راحل و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی از دیگر برنامه‌های ایام دهه فجر است.

نصیرایی با بیان ایننکه ۲۶ اردوی جهادی تبلیغی همزمان با ایام دهه فجر در خراسان جنوبی برگزار می شود، اظهار کرد: افزایش سه برابری تعداد مدارس علمیه استان، افزایش تعداد اساتید و کادر آموزشی از ۲۴ نفر به تعداد ۳۴۰ نفر، افزایش تعداد طلاب در مدارس علمیه استان از ۳۴۲ نفر به ۲۲۰۸ نفر، افزایش تعداد روحانیون و طلاب از ۲۰۰ مبلغ به شش هزار مبلغ و افزایش کتابخانه‌های مدارس علمیه از ۹ کتابخانه به ۲۶ کتابخانه از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه علمیه استان است.

وی با بیان اینکه حوزه‌ علمیه استان قدمت ۷۰۰ ساله دارد، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی هیچ مدرسه علمیه خواهران نبوده اما امروز تعداد ۸ مدرسه علمیه خواهران با تعداد ۷۰۰ طلبه خواهر و ۱۱۵ استاد و مدرس در استان وجود دارد.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز ۶ مدرسه رشته تخصصی فعال شده است، یادآور شد: تعداد نشست‌های علمی در مدارس ۱۰۰ نشست و تعداد مقاله تدوین شده نیز ۲۰۰ مقاله است.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله