مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: امسال با فروش ۱۲۰ میلیون تومان محصول جو و گندم از مزرعه موقوفه شوکت‌آباد بیرجند درآمد حاصل نسبت به سال گذشته ۲ برابر شده است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور با اشاره به افزایش سطح کشت در این مزرعه افزود: امسال ۵۸ تن گندم و جو از مزرعه موقوفه شوکت‌آباد برداشت شده است.

وی با بیان اینکه از ۱۰ هکتار جو ۳۰ تن محصول برداشت شده است افزود: امسال برای اولین بار کشت جو در این مزرعه انجام و ۲۸ تن گندم نیز در هشت هکتار این مزرعه برداشته شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: عواید حاصل از فروش محصولات این باغ که متعلق به موقوفه امیراسماعیل و محمدابراهیم است در راستای حفظ و نگهداری باغ و همچنین اجرای نیات واقف از جمله دارو و درمان، کمک به نیازمندان، اطعام، قرائت قرآن وعزاداری هزینه می‌شود.

وی با بیان اینکه در مزرعه الگویی فدک واقع در موقوفه شوکت آباد حدود ۱۰۰ هکتار زیر کشت رفته است عنوان کرد: از جمله محصولات این مزرعه گل محمدی، انار، انگور، گندم، جو ، ذرت و گیاهان دارویی است  لذا در تمام ایام سال زمین‌های این مزرعه زیرکشت انواع محصولات قرار دارد.

حجت الاسلام بخشی پور گفت: با فعالیت‌هایی که در این مزرعه و همچنین دیگر اراضی کشاورزی موقوفه در سطح استان  صورت می‌گیرد علاوه بر ایجاد اشتغال و امرار معاش عده زیادی از هم استانی‌ها و همچنین اجرای نیت واقفین در امور مذهبی و خیریه، موقوفات در رونق و جهش تولید نیز اثرگذار هستند.

وی اظهار داشت: ۶ دانگ مزرعه شوکت‌آباد و قنات آن وقفی است که برای بهره‌وری بیشتر توسعه کشت دنبال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی قدمت موقوفه شوکت آباد را به سال ۱۲۰۳ هجری شمسی دانست و افزود: توسعه کشت‌های کشاورزی به رونق این موقوفه در منطقه کویری خراسان جنوبی کمک کرده است.