#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: یکی از کارهای اصلی و زیربنایی جوانان انقلابی به‌ویژه در دولت سیزدهم، نزدیک کردن و عمیق‌تر کردن پیوند بین مردم و حاکمیت است.

 جواد قناعت روز چهارشنبه در دیدار با دستیار ویژه رییس جمهور در امر مردمی سازی دولت افزود: گاهی اوقات به دلیل مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها، تهاجم فرهنگی و سایر که اکنون جنگ تفسیرها و ادراکی است، بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌شود لذا در این فضای سخت، نزدیک کردن دولت و ملت و حاکمیت با مردم اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه از اقدامات جهادی استقبال می‌کنیم، گفت: حرکت‌های جهادی دو وجهی است یک وجه آن کمک به دولت و مسئولان برای ساخت و ساز و عمران و وجه دیگر که بخش اصلی، شالوده، پایه و اساس است، نزدیک کردن مردم به نظام و انقلاب است.

وی بیان کرد: با روی کارآمدن دولت انقلابی سیزدهم اقدامات و اعتبارات خوبی پیش‌بینی شده و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: از آنجایی‌که در استان عقب‌ماندگی‌هایی وجود دارد اکثر پیگیری‌ها در خصوص مسائل زیرساختی است که کمتر دیده شده اما مردم همراهی و همسویی خوبی دارند.

وی با اشاره به سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی (شهریورماه ۱۴۰۰) بیان کرد: از محل اعتبارات سفر تاکنون هزار میلیارد تومان به صورت نقدی به استان تخصیص یافته و ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به‌زودی طی هفته‌های آینده تخصیص خواهد یافت.

قناعت تصریح کرد: یکی از مصوبات مهم سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی موضوع پروژه راه‌آهن بیرجند – قاین – یونسی بود که منجر شد این پروژه مجدد در استان احیا و فعال شود.

وی تصریح کرد: این پروژه ملی و فراملی از چابهار آغاز و به زاهدان – نهبندان – سربیشه – بیرجند – قاین – گناباد – یونسی و سپس به راه‌آهن مشهد – بافق متصل می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی طول راه‌آهن بیرجند – یونسی را ۲۷۱ کیلومتر اعلام کرد و گفت: قرارداد پرداخت تسهیلات پروژه ریلی استان به میزان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان ۲۶ تیرماه امسال با توافق سندیکای بانکی تنظیم و به صندوق توسعه ملی ارسال شده که به زودی جلسه برگزار و اعتبار در اختیار بانک‌های مربوطه قرار می‌گیرد.

وی مجموع اعتبار این پروژه را چهار هزار میلیارد تومان دانست و افزود: از این میزان ۲۰ درصد سهم آورده پیمانکار، ۱۰ درصد سهم وزارت راه و شهرسازی و مابقی تسهیلات صندوق توسعه ملی است که در اختیار ۶ بانک قرار خواهد گرفت.

قناعت از برگزاری اجلاسیه اردوهای جهادی با همکاری بسیج سازندگی کشور همزمان با ۱۳ شهریورماه در فردوس خبر داد و گفت: ۱۰ شهریور ۱۳۴۷، شهر فردوس با زلزله‌ای به بزرگی ۶.۴ ریشتر ویران شد که این زلزله باعث شد تا رهبر معظم انقلاب ۱۳ شهریور همان سال به این شهرستان سفر و فعالیت جهادی خود را برای کمک به مردم زلزله زده آغاز کنند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت ۱۰۰ گروه جهادی وارد استان خواهند شد و در مناطق مختلف به ارائه خدمات می‌پردازند همچنین در جلسه محوری آثار مقام معظم رهبری رونمایی و پیام معظم‌له قرائت می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی افزود: در این روز چندین پروژه افتتاح و عملیات اجرایی چند پروژه نیز آغاز خواهد شد که پیگیر حضور مقامات دولتی در این مراسم هستیم، همچنین شهریورماه یا مهرماه میزبان سفر دوم رئیس جمهور به استان خواهیم بود.