مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه طرح افق در ۵۰ بقعه متبرکه استان اجرا خواهد شد، گفت: طرح افق به معنای اجرای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی در بقاع متبرکه به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، امروز ۱۷پنج شنبه  بهمن، در نشست خبری با اشاره به گسترش فعالیت‌های اوقاف در بقاع متبرکه، تصریح کرد: وقف در حوزه‌های قرآنی بسیار کم است، گفت: وقف در بحث عزاداری‌ها اشباع شده و باید به سمت وقف‌هایی براساس رفع نیازهای روز جامعه رفت.

وی با بیان اینکه این مراکز در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی متمرکز خواهند شد، افزود: امیدواریم با این فعالیت‌ها، طبق فرمایش رهبری بقاع متبرکه تبدیل به قطب فرهنگی شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه در طرح تابستانی، اعیاد، ولادت‌ها و شهادت‌ها نقطه ثقل برنامه‌های اوقاف، بقاع متبرکه هستند، تصریح کرد: امسال در خراسان‌جنوبی، پنج مرکز افق در سطح‌های یک، دو و سه راه‌اندازی شد.

بخشی‌پور با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ در هر سه سطح باید بتوانیم طرح افق را راه‌اندازی کنیم، افزود: طرح آرامش بهاری امسال در ۵۵ بقعه با حضور ۶۲۷ هزار نفر زائر برگزار شد.
وی با اشاره به اجرای پیوند آسمانی و بهره‌مندی ۱۶۹ نفر از این طرح، اظهار کرد: در طرح آزادی زندانیان جرائم غیرعمد، در مرحله اول ۱۰ زندانی غیرعمد آزاد شدند و با توجه به تفاهم با خیران به مناسبت انقلاب تا ۲۲ بهمن ماه جاری، ۴۱ زندانی جرائم غیرعمد دیگر آزاد خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی با اشاره به اجرای مهر تحصیلی برای ۲۵۹ نفر، ادامه داد: امسال طرح نشاط معنوی در ۳۵ بقعه با حضور ۴۵۰ هزار نفر برگزار شد.

بخشی‌پور با اشاره به اجرای برنامه ویژه دهه کرامت در ۳۵ بقعه با حضور ۱۵۰ هزار نفر، تصریح کرد: طرح بصیرت عاشورایی نیز با حضور ۱۷۰ هزار نفر اجرا شد.

وی با اشاره به اجرای مراسم اربعین حسینی در ۲۲ بقعه با حضور ۴۸ هزار نفر، ادامه داد: امسال به زائران پاکستانی در پنج موکب رسمی خدمات‌رسانی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی با بیان اینکه در راستای جهت‌دهی موقوفات به سمت نیازهای روز از ظرفیت مشاوره بهره می‌بریم، خاطرنشان کرد: ۵۵ وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون ثبت شده است.