استاندار خراسان جنوبی از سفر یک روزه رئیس جمهور به استان همزمان با اربعین حسینی خبر داد.
جواد قناعت داشت: همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند، رمز این دولت کسب رضای الهی و خدمت به مردم است و برای این موضوع رئیس جمهور روز تعطیل نمی‌شناسند و در روزهای تعطیل هم به امورات مختلف در کشور می‌پردازند.
🔹وی عنوان کرد: از آنجایی که مردم خراسان جنوبی ارادات خاصی به رئیس جمهور دارند، آیت الله رئیسی هم به دنبال فرصتی بودند که به این درخواست‌ های مردم پاسخ مثبت دهند و بهترین فرصت را در روز اربعین امسال انتخاب کردند و در این روز به خراسان جنوبی سفر می‌کنند.
🔹استاندار با اشاره به اینکه این نوع سفر از نوع مذهبی، مردمی و دلی است و سفر دولتی و رسمی نیست، خاطرنشان کرد: همراهی وزرا را در این سفر نداریم.
🔹قناعت عنوان کرد: با توجه به محدودیت زمانی، ایشان تنها در راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی بیرجند از میدان آزادی تا امامزادگان باقریه بیرجند و در تجمع جاماندگان حسینی در محل امازادگان شرکت خواهند کرد و اگر فرصتی بود در جمع مردم هم سخنرانی می کنند.
🔹وی با اشاره به اینکه مردم استان درخواست دارند که ایشان به شهرهای مختلف سفر کنند، گفت: این موضوع به دلیل محدودیت زمانی مقدور نیست و سفر ایشان تنها به تعدادی از شهرستان استان از جمله بیرجند، درمیان و فردوس برنامه‌ریزی شده است.
🔹قناعت با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی در جریان سفر به شهرستان درمیان دیدار مردمی با برادران اهل تسنن و تشییع خواهند داشت، تصریح کرد: بعد از درمیان ایشان به شهرستان فردوس سفر کرده و عصر روز اربعین در مصلای فردوس دیدار مردمی و سخنرانی خواهند داشت.
🔹وی عنوان کرد: در شهر بیرجند هم نشست با نخبگان، ائمه جمعه، علما و طلاب انقلابی برنامه‌ریزی شده که پایان سفرهای ایشان خواهند بود.
🔹استاندار با اشاره به اینکه فلسفه سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی دیدار مردمی است، خاطرنشان کرد: با توجه به پیگیری‌ هایی که صورت گرفت، قرار است عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین- یونسی هم با حضور ایشان آغاز شود.
🔹به گفته وی؛ این برنامه همزمان با ورود ایشان به شهر بیرجند و قبل از شرکت در برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین از میدان آزادی تا امام زادگان باقریه برنامه‌ریزی شده است.
🔹قناعت عنوان کرد: پروژه راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد به طول ۹۱۰ کیلومتر به عنوان یک پروژه فراملی در دست اجرا ست که ۱۳ قطعه آن در قالب ۴۳۲ کیلومتر در حوزه سرزمینی خراسان جنوبی قرار دارد.
🔹وی افزود: پیمانکاران این قطعات مشخص و زمین تحویل آنان شده‌ و با تجهیز کارگاه‌ها برخی اقدامات شروع شده که در جریان این سفر به صورت رسمی شاهد آغاز عملیات اجرایی راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین- یونسی خواهیم بود.
🔹قناعت با بیان اینکه تفکرات و اعتقادات آیت الله رئیسی به تأسی از فرهنگ حسینی و اربعین است، تأکید کرد: به همین دلیل در روز اربعین برای دیدار مردمی به خراسان جنوبی سفر می‌کنند.
🔹وی با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی هستیم و فضای کشور حسینی است، بیان کرد: هر سال شاهد حضور باشکوه‌ برادران اهل تسنن و شیعه در راهپیمایی اربعین حسینی هستیم.
🔹استاندار خاطرنشان کرد: اگر ملت ما توانست در طول این ۴۴ سال گذشته مقاومت و ایستادگی کند و به موفقیت دست یابد، به تأسی از فرهنگ حسینی و عاشورایی است.
🔹قناعت با ذکر این نکته که دکترین پیروزی، مقاومت و ایستادگی ما با تأسی از فرهنگ حسینی و اربعین است، گفت: هرساله شاهد حضور میلیونی مردم کشور در پیاده روی اربعین در کشور عراق هستیم و همه مردم در داخل کشور هم درگیر موضوع اربعین هستند.
🔹وی افزود: افرادی که نتوانستند خود را به خیل عظیم راهپیمایان حسینی در کشور عراق برسانند، با شرکت در تجمعات مذهبی در امامزادگان و محیط‌ های مذهبی ارادت خود را به امام حسین(ع) و یاران ایشان نشان می‌دهند.
🔹به گفته وی؛ در تمام شهرهای کشور و خراسان جنوبی مراسم اربعین حسینی را داریم که نشان دهنده باورهای عمیق مردم استان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور