#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: با توجه به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین بعد از شیوع کرونا، امسال شاهد شمار زیادی از زائران خواهیم بود و باید برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی را داشته باشیم.

 سید محمدرضا طالبی روز دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان که به صورت ارتباط تصویری با ستاد مرکزی اربعین برگزار شد، بر آمادگی ستاد استانی برای برنامه‌ریزی همه‌جانبه پیاده‌روی اربعین تاکید کرد و افزود: از آنجایی که اربعین امسال مصادف با روزهای گرم سال است لذا تمهیدات لازم به لحاظ زیرساختی در این زمینه باید اندیشیده شود و دستگاه‌های اجرایی و کمیته‌های مربوطه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران، زیرساخت‌های لازم را تقویت کنند.

وی با تاکید بر برگزاری به‌موقع جلسات کمیته‌های ذیل ستاد اربعین با حضور نماینده دفتر بازرسی استانداری و کمیته مشارکت گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی موضوعات و مشکلات مربوط به برگزاری مراسم اربعین برطرف خواهد شد تا بتوانیم پشتیبانی و خدمات خوبی به زائران‌ بدهیم.

معاون استاندار خراسان ‌جنوبی راه‌اندازی پایگاه‌های سیار امداد جاده‌ای را لازم دانست و اظهار داشت: هلال احمر و دستگاه‌های مربوطه در این زمینه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و برگزاری جلسات آموزشی برای عوامل پخت غذا توسط کمیته مشارکت‌ها ذیل ستاد اربعین نیز مورد تاکید است.

وی بیان کرد: در زمینه موضوعات زیرساختی، امکانات مورد نیاز به کمیته زیرساخت محول شده و برای تامین آن نیز تصمیم‌گیری‌های لازم صورت گرفته است.

طالبی با تاکید بر اینکه تامین بسته‌های فرهنگی از طریق بعثه مقام معظم رهبری مستقر در استان پیگیری شود گفت: همچنین در نخستین جلسه کمیته زیرساخت موضوع انتقال آب از طریق لوله‌های آبفا، انجام‌ زیرساخت فاضلاب و شبکه برق مورد نیاز در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه جلسات کمیته زیرساخت بهتر و فوق‌العاده برگزار شود افزود: هزینه‌بردارترین و مهمترین موضوعات خدماتی‌ و پشتیبانی در مراسم اربعین، آماده کردن زیرساخت‌ها است که همه دستگاه‌ها باید در این زمینه مشارکت و همکاری داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان ‌جنوبی گفت: ضمن اینکه از ظرفیت صنایع و معادن و سایر دستگاه‌های اجرایی استان برای برگزاری باشکوه مراسم اربعین استفاده می‌شود استفاده از ظرفیت خیرین نیز مدنظر قرار گیرد.

مدیر اجرایی ستاد اربعین خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: امسال ۵۲ موکب برای ارائه خدمات به زائران اربعین در استان اعلام آمادگی کرده‌اند که هشت موکب در ایران مستقر خواهند بود.

محمدرضا کفاشی افزود: همچنین ۶ موکب در مسیر کربلا و نجف، مرز مهران و باب المراد کاظمین هر کدام یک مورد و ۳۶ موکب در سایت مختص خراسان‌ جنوبی در کاظمین مستقر خواهد شد.

وی بیان کرد: اکنون یک اکیپ از خراسان‌جنوبی به عراق اعزام شده و در حال تامین، تکمیل و نصب زیرساخت‌ها است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین خراسان جنوبی گفت: ۱۲ نانوایی از استان در کاظمین فعال خواهند بود که روزانه هشت تن آرد نیاز دارند اما تا این لحظه هنوز آرد مورد نیاز تامین نشده است.

وی اظهار داشت: برای تامین زیرساخت‌هایی از قبیل دستگاه یخ‌ساز و مه‌پاش سه میلیارد تومان اعتبار نیاز است زیرا ستاد مرکزی در این خصوص به استان‌ها کمک نمی‌کند.