#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

قائم مقام رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور با هدف توسعه صادرات محصولات کشاورزی و معرفی این محصولات در بیرجند برپا می‌شود.

محسن ارژنگی، د ر نشست خبری اظهار کرد: توسط سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و با همکاری بنیاد توسعه و کارآفرینی استان هشتمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی شرق کشور در نمایشگاه بین المللی استان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه تخصصی کشاورزی استان با هدف استفاده از آخرین دستاوردهای علم روز و معرفی پتانسیل ها، توانمندی ها و استعدادهای بخش کشاورزی ۹ استان کشور در قالب ۸۰ غرفه راه اندازی می‌شود.

قائم مقام رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی، حضور تجار افغانستان در این نمایشگاه، بستر سازی برای تبادل اطلاعات و تجربیات کشاورزی از استانهای دیگر کشور و بحث توسعه صادرات و وجود ماشین آلات و ادوات کشاورزی جدید را از ویژگی‌های این نمایشگاه برشمرد.

ارژنگی ادامه داد: فلسفه این نمایشگاه‌ها بسترسازی برای تبادل اطلاعات و تجربیات افراد فعال در حوزه کشاورزی است تا تامین، تولید و توزیع نهاده‌های کشاورزی و توسعه صادرات با امضای تفاهم‌نامه‌هایی با کشور همسایه تسهیل شود.

وی با تاکید بر همراهی و همکاری سازمان‌ها برای تحقق این اهداف، یادآور شد: این نمایشگاه با مشارکت ۱۰۰ تولیدکننده کشاورزی از امروز به مدت چهار روز از ساعت ۱۶ تا ۲۱ شب دائر است و علاقه مندان می‌توانند از آن بازدید کنند.