ششمین جلسه شورای اطلاع رسانی خراسان جنوبی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری برگزار شد.

؛ این جلسه با حضور اعضای شورای اطلاع رسانی برگزار گردید. ناصر خوش خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ابتدای جلسه گزارشی از روند شروع فرآیند انتخابات مجلس شورای اسلامی ارائه داد و عنوان کرد: ثبت نام کاندیدها از ۱۰ آذرماه آغاز شد و در مدت زمان معین شده، ۱۲۷ نفر ثبت نام کردند. وی با بیان این که این تعداد کاندیدها نسبت به سال گذشته، رشد ۲۶ درصدی داشته است، ادامه داد: در این دوره تعداد داوطلبان زن رشد دو برابری داشته و از ۶ نفر به ۱۳ نفر رسیده است.
رئیس شورای اطلاع رسانی با اشاره به این که میزان استقبال برای ۴ کرسی انتخاباتی خراسان جنوبی تقریبا ۳۲ نفر برای هر کرسی است، یادآور شد:حوزه انتخابیه نهبندان و سربیشه با ۲۵ نفر، کمترین ثبت نام کننده و حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان با ۴۰ نفر بیشترین ثبت نام کننده را نسبت به سایر حوزه ها داشته است.
خوش خبر از حضور جوان ترین کاندید با ۳۰ سال سن در حوزه انتخابیه فردوس، سرایان، بشرویه و طبس سخن گفت و افزود: مسن ترین کاندید نیز با ۷۰ سال سن در همین حوزه انتخابیه ثبت نام کرده است.
وی در ادامه، به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات تاکید کرد و گفت: بخشی از کار شورای اطلاع رسانی، فرآهم کردن بستر لازم برای این موضوع با استفاده از ظرفیت های استانی می باشد و مردم به هر میزان به جایگاه مجلس و کارکردهای آن عنایت داشته باشند در انتخاب کاندید مورد نظرشان تاثیر خواهد گذاشت.