استاندار خراسان جنوبی گفت: ما باید منابع داخلی را فعال و منابع دولت را مدیریت کنیم که این روند در راستای سیاست اقتصاد مقاومتی مد نظر مقام معظم رهبری است.

حمید ملانوری روز چهارشنبه در نشست شورای اداری شهرستان فردوس افزود: ظرفیت‌های زیادی در استان وجود دارد و هنر ما مدیریت این ظرفیت‌هاست.

وی تصریح کرد: پیدا کردن منابع خفته در استان و قرار دادن آن در مسیر تولید باعث توسعه همه‌جانبه می‌شود؛ توسعه‌ای که معدن، کشاورزی، صنعت، گردشگری و فضای فرهنگی با نشاط را ایجاد می‌کند و ستاد توسعه خاوران را به همین منظور راه‌اندازی کردیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شناسایی مزیت‌ها و فرصت‌ها و تبدیل آنها به طرح و برنامه در ماه‌های اخیر موجب شد بسیاری از سرمایه‌گذاران توجه ویژه‌ای به خراسان جنوبی داشته باشند و تفاهم‌نامه‌های خوبی در این راستا منعقد شود.

وی افزود: اگر بتوانیم بودجه و توان دولت را در جهت فعال کردن صنایع استان پیش ببریم، کفایت می‌کند و در این راستا سال گذشته اعتبارات ملی و استانی که به استان ما اختصاص یافت، یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان بوده و از این میزان یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافت اما در ستاد توسعه خاوران بیش از سه هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه امضا کردیم و تفاهم‌نامه‌هایی نیز در آینده به ثمر خواهد رسید و این میزان چند برابر خواهد شد.

ملانوری گفت: درخصوص انتقال آب خلیج فارس به استان ابتدا قرار بود آب از دریای عمان بعد از استان سیستان و بلوچستان به بیرجند و سپس استان خراسان رضوی منتقل شود که مسیر طولانی و هزینه زیادی دارد لذا به دلیل همجواری با کرمان و یزد و پیگیری‌هایی که انجام شد، دولت تصویب کرد خط دوم انتقال آب خلیج فارس به سمت خراسان جنوبی و خراسان رضوی اجرا شود و این طرح تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

مدیران تریبون نظام برای مشارکت حداکثری باشند

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت انتخابات ۲۸ خرداد امسال اشاره کرد و افزود: مسوولان در رده‌های مختلف تریبون‌دار و رسانه نظام هستند و باید مردم را تشویق کنند تا نسبت به نظام و تعیین سرنوشت و کشور خود بی‌تفاوت نشوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه سلامت و امنیت انتخابات با حرکت بر مدار قانونمداری و اصل بی‌طرفی همچنین تضمین سلامت انتخابات با مدیریت کرونا زمینه انتخابات سالم، امن و پرشور را فراهم خواهیم کرد

وی گفت: حضور و مشارکت حداکثری در کنار اجرای قانون به عنوان اساسی‌ترین مسائل نظام و انقلاب است که باید با دقت به آنها توجه شود.

ملانوری افزود: جنگ نرم با ابزارهای مختلف در کشور ما در حال انجام است و خسارت عمده آن بی‌اعتمادی، بی‌انگیزگی و بی‌مسئولیتی است که در جامعه ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه انتخابات در همه کشورها بنیان و محور اصلی تعیین سرنوشت است گفت: نمی‌توانیم نسبت به کشور و انقلاب و کسانی که جان خود را برای این انقلاب دادند، بی‌تفاوت باشیم.

وی گفت: نمی‌توانیم با عدم حضور موثر باشیم و اگر در انتخابات حضور نداشته باشیم دیگری برای ما تصمیم می‌گیرد ولی سرنوشت متوقف نخواهد شد و دیگران برای ما تعیین سرنوشت خواهند کرد.

اصل انتخابات حضور مردم است

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آرامشی که در این کشور است در هیچ کشور منطقه نیست افزود: برخی در داخل کشور نیز به دنبال مشارکت حداقلی هستند در حالی که اصل انتخابات، حضور و ایجاد حماسه است که قدرت نظام را بالا برده و اردوگاه نظام به فرماندهی مقام معظم رهبری را تقویت می‌کند.

وی با بیان این مطلب که چرا باید امکاناتی که با هزینه‌های سنگین بسیاری به دست آوردیم به راحتی از دست بدهیم گفت: دشمنان ما با ایجاد جو روانی، بی‌اعتمادی به نظام را در مردم رواج می‌دهند و با همه انتقادات و گلایه‌هایی که وجود دارد اما می‌دانیم که ۴۲ سال چه کردیم و در بسیاری از عرصه‌ها مثل نظامی و پزشکی جزو ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

ملانوری افزود: در حوزه امنیت در دنیا صاحب‌نام هستیم که حاصل تلاش دولت‌ها، مردم و مجلس است و اگرچه برخی کوتاهی کردند اما باید حواسمان باشد فضا از دستمان در نرود.

وی با تاکید بر اینکه مدیران نباید جانبداری کرده و از امکانات دولتی برای اشخاص و احزاب خاصی استفاده کنند گفت: گاهی برخی افراد با سیاه نمایی به خاطر برخی اشکالات، کل دستاوردهای نظام را زیر سوال می‌برند.

دستاوردهای نظام و دولت معرفی شود

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: مدیران باید رسانه نظام باشند و به مردم دستاوردهای نظام و دولت را معرفی و آنان را برای شرکت در انتخابات ترغیب کنند لذا ما باید مردم را تشویق کنیم تا حضور هوشمندانه داشته باشند و دشمنان با حضور حماسی مردم بار دیگر شکست سنگینی به خود ببینند و ادامه حرکت انقلاب را با این حضور شاهد باشیم و آبروی نظام حفظ شود.

وی گفت: این جایگاهی که اکنون داریم به برکت سرمایه‌گذاری‌هایی است که مردم از جان و مال و عزیزان خود برای استقرار جمهوری اسلامی و محکم شدن پایه‌های آن کرده‌اند.

ملانوری افزود: کمترین کار ما برای جبران این لطف مردم این است که وقت گذاشته و برای مردم خدمت کنیم، دلیل اصلی دشمنی برخی کشورها با ما نیز موقعیت خاص منابع و ظرفیت‌های بزرگ این کشور است.

وی با بیان اینکه هر کشوری که موقعیت خاص دارد توجه بیگانگان را جلب می‌کند گفت: نظام سلطه را که کشورهای غربی در ایران به وجود آورده بودند، توسط انقلاب و مردم و امام راحل ساقط شد ضمن اینکه ما نظام جدید بر مبنای فرهنگ دینی را بر کشور حاکم کردیم که برای آنها مورد پذیرش نیست.

استاندار خراسان جنوبی گفت: آنها از اینکه نظام بر پایه و اساس اسلام شکل گرفت هراس دارند و ترس سیاستمداران از اسلام و حکومت اسلامی که موقعیت خود را متزلزل می‌بینند این است که کشور اسلامی بر پایه اسلام سرپا ایستاده است.

وی اظهار داشت مدیران و مسئولان دولت که از محل سرمایه مردم ارتزاق می‌کنند قدر ملت را بدانند و خدمتگزار باشند که اگر به معنای واقعی خدمت کنیم، مشکلات کمتر خواهد شد.

تا آخرین لحظه مسئولیت داریم

ملانوری با ابراز تاسف از اینکه برخی به بهانه اینکه دولت در حال تغییر است در کار خود سستی کرده یا دنباله‌رو خط دیگری می‌شوند افزود: موظف هستیم تا زمانی که مسئولیم، سنگینی مسئولیت را روی دوشمان احساس کنیم لذا مدیران توجه داشته باشند تا آخرین لحظه مسئولیت خود را بپذیرند و قلم خود را نیاندازند و برای مردم کاری انجام دهند.

وی گفت: اگر تابع مکتب حاج قاسم سلیمانی و رهبر معظم انقلاب هستیم وظیفه خود بدانیم که مسئولیت ما جریان مستمر است و انتخابات اقدام این جریان مستمر است لذا هر کسی در هر جایی که هست باید با قدرت روز اول مسئولیت خود کار کند.

استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: نباید به بهانه انتخابات از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده و مسائل و مشکلات مردم را مدیریت نکنیم.

وی گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید برنامه عملیاتی برای سال جاری داشته باشند و اینکه در این سال چه تعداد و چه برنامه‌هایی اجرا خواهد شد و چه مدت زمان لازم دارد تا به سرانجام برسد.

ملانوری این گونه برنامه‌ریزی و توجه به شعار سال را با مبنای ارزیابی‌ها عنوان کرد و افزود: برنامه عملیاتی شهرستانی نیز به فرماندار ابلاغ شده که باید این برنامه‌ها قابل ارزیابی و برنامه‌ریزی باشد.

وی با بیان اینکه اغلب مشکلات پیش آمده حاصل بی برنامه‌گی است تصریح کرد: توسعه زمانی شکل می‌گیرد که مطالعات دقیقی از ظرفیت و فرصت‌های منطقه داشته باشیم و برای تبدیل مزیت به روندی برای توسعه برنامه‌ریزی کنیم.

۱۰۰ درصد مصوبات سفر اول استاندار عملیاتی شد

استاندار خراسان جنوبی افزود: براساس گزارش‌های ارائه شده در شورای اداری شهرستان فردوس، ۱۰۰ درصد مصوبات سفر اول ما به این منطقه عملیاتی شده و اهتمام مدیران برای تحقق مصوبات قابل تقدیر است.

وی اظهار داشت: دور اول سفرهای شهرستانی با هدف آشنایی با مناطق مختلف استان و پیگیری مسایل و مشکلات هر منطقه صورت گرفت و با کامل شدن دور اول سفرها، به جهت پیگیری نتایج مصوبات سفر گذشته و نیز گفت و گو درباره مسایل روز استان، خشکسالی، انتخابات و پروژه‌های عمرانی، سری دوم سفرها از امروز و با حضور در شهرستان فردوس آغاز شد.

امام جمعه فردوس هم در نشست شورای اداری شهرستان فردوس، حضور در انتخابات را مایه افتخار و عزت نظام دانست و گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات در صدر مطالبات رهبر معظم انقلاب است.

حجت الاسلام محمدرضا بابایی، کمبود پزشکان متخصص، نبود دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان حضرت رسول (ص)، نبود دستگاه ام آر آی و تامین نیروی انسانی معلم را از جمله مشکلات موجود در شهرستان فردوس ذکر کرد.

فرماندار فردوس نیز از گازدار شدن تمامی روستاهای این شهرستان تا ۲۰ روز آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر ۹۳ درصد روستاهای شهرستان فردوس از اینترنت، ۹۸ درصد از پوشش تلفن همراه و ۹۵ درصد از شبکه دیجیتال تلفن همراه بهره‌مند هستند.

حمید حلاج مقدم از استاندار خراسان جنوبی برای تشکیل ستاد توسعه خاوران قدردانی کرد و افزود: تعداد ۲۶ طرح سرمایه‌گذاری در قالب جلسات این ستاد شناسایی و به کمیته بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مرکز استان ارسال شده و در حال حاضر تعداد ۶ طرح در مرحله تنظیم قرارداد است.

 اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات پرشور در فردوس انجام شده است

وی با اشاره به انتخابات پیش رو تصریح کرد: اقدامات لازم برای برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور انجام شده، هیچ دغدغه‌ای وجود ندارد و مردم با خاطر آسوده و رعایت مسائل بهداشتی در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کنند.

فرماندار فردوس، ارتقای دانشکده پیراپزشکی و بهداشت، قرار گرفتن شهرستان فردوس در طرح انتقال آب خلیج فارس به استان، تامین اعتبار استخر ذخیره آب قنوات بلده، تکمیل باند امداد و نجات، تکمیل پژوهشکده انار، اختصاص اعتبار به بهسازی و روکش آسفالت ۲۱۷ کیلومتر راه‌های اصلی، اختصاص اعتبار به سالن دو هزار نفری، تامین معلم و خرید دام مازاد عشایر را از جمله مطالبات این شهرستان اعلام کرد.

وی تامین آب پایدار شرب برای شهر باغستان، رفع مشکل زمین و آب مورد نیاز کارخانجات نساجی، بهره‌برداری از اینترنت روستاهای گستج و امرودکان، تامین نهاده‌های دام سنگین، دوباندسازی محور فردوس – دیهوک و فردوس – بجستان را از جمله مصوبات سفر قبلی استاندار خراسان جنوبی به شهرستان فردوس بیان کرد و گفت: این تعداد مصوبه با همکاری نهادهای مربوطه اجرایی شده و مشکل اینترنت روستاهای گستج و امرودکان نیز در نیمه اول سال جاری برطرف می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی امروز (چهارشنبه) در آغاز دومین دور از سفرهای شهرستانی خود با استقبال امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسوولان شهرستان وارد فردوس شد و بدو ورود به این شهرستان به مقام شامخ شهدای شهر باغستان ادای احترام کرد.

همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی کتابخانه عمومی شهر باغستان به بهره‌برداری رسید.

حضور در شورای اداری و نیز نشست کاری با فرماندار، بخشداران و معاونین فرمانداری از دیگر برنامه‌های استاندار در این سفر یک روزه است و ملانوری مصوبات اولین سفر خود به شهرستان فردوس را نیز پیگیری می‌کند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان فردوس در ۲۰۰ کیلومتری بیرجند است.