معاون امور فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از فرآهم شدن امکان ثبت نام دانشجویان، طلاب و اعضای هیئت علمی دانشگاه برای دریافت یارانه اعتباری خرید کتاب (بن کتاب) در نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران خبر داد.

 محمود رمضانی با بیان این خبر، عنوان کرد: یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب تا سقف ۲۰۰ هزار تومان است که از این مقدار سهم مشارکت دانشجویان و طلاب ۱۲۰ هزار تومان بوده و ۸۰ هزار تومان را نیز معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بانک صادرات ایران تامین خواهند کرد.

به گفته وی یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی نیز از ۲۵۰ هزار تومان به ۴۰۰هزار تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: افزایش یارانه اعتباری خرید کتاب به دلیل شرایط حاکم بر اقتصاد نشر ناشی از شیوع و گسترش ویروس کرونا و حمایت از توسعه فرهنگ مکتوب و کتاب و کتابخوانی در کشور صورت گرفته است.

رمضانی با اشاره به این که دانشجویان، طلاب  و اعضای هیات علمی می‌توانند برای چگونگی از شرایط و نحوه ثبت‌نام به سایت ketab.ir  مراجعه کنند، ادامه داد: نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از یکم  تا ۶ بهمن ماه در  tehranbookfair.ir برگزار خواهد شد.

شایان ذکر است علاقه‌مندان برای اطلاع از نحوه ثبت‌نام ناشران‌، بن نمایشگاه،‌ سرویس‌های ارسال‌کتاب و سامانه فروش کتاب می‌توانند با سامانه پاسخگویی نمایشگاه مجازی کتاب به شماره ۹۱۰۰۹۸۹۸-۰۲۱ تماس بگیرند.