?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دشمن با استفاده از ظرفیت های موجود در مدارس و دانشگاه ها، انحراف از اصول انقلاب را در دستور کار خود قرار داده است.
؛ سید محمد رضا طالبی با بیان این مطلب در دیدار اعضای شورای اسلامی استان بیان داشت :دشمنان قسم خورده ما و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی از اولین روز ها، اصول انقلاب را نشانه گرفته اند.
?به گفته وی؛ تا زمانی که پای بند اعتقادات خود باشیم ، دشمنی های آمریکا و اسرائیل ادامه خواهد داشت بنابر این باید کمربندهای خود را محکم ببندیم که شاید روز های سخت تر از این را در پیش داشته باشیم.
?وی با بیان این که استکبار جهانی برای مبارزه با جمهوری اسلامی از همه روش های موجود استفاده کرده، اظهار داشت: دشمن با به راه انداختن جنگ ترکیبی و با بهره گیری از ۱۷هزار رسانه ، فشارهای اقتصادی و جنگ های نیابتی در نقاط مختلف کشور، درصدد است تا زمینه سقوط نظام را فراهم کند.
?معاون استاندار با اشاره به محموله اسلحه و مهماتی که به تازگی در غرب کشور کشف شده ، افزود: برنامه دشمن این است که با اقداماتی که در نقاط مختلف کشور انجام می دهد ، احساسات مردم را جریحه دار کرده و اگر بتواند از داخل نظام را به طرف براندازی بکشانند.
?طالبی ادامه داد: اغتشاشات این روز ها هرچند برای نظام هزینه داشت اما این اتفاقات مانند کف روی آب است که ناخالصی ها را مشخص کرد .
به گفته وی؛ بهترین اقدام در شرایط فعلی جهاد تبیین است.
?وی در ادامه در پاسخ به مسایل مطرح شده توسط نمایندگان مردم در شورای استان بیان داشت: در توزیع اعتبارات بین نقاط مختلف استان عدالت رعایت شده، اگر چه امکان دارد جاهایی هم اشتباهی صورت گرفته باشد اما کسانی که این موضوع را مطرح می کنند ، اطلاعات کافی ندارند.

?معاون استاندار اظهار کرد: از دولت قبل ایجاد بخش جدیدی در بیرجند در دستور کار قرار گرفته اما برای تعیین مرکز بخش ، منتظر رأی دیوان عدالت اداری هستیم.
?طالبی افزود: ارتقای هر جایی که به لحاظ جمعیتی شرایط لازم را داشته باشد، دنبال خواهیم کرد و تنها ملاک برای ما تقسیمات سیاسی و جغرافیایی بین شهرستان هاست .
?وی با بیان این که به شورا باوری و شورا یاوری اعتقاد داریم، گفت: همه دستگاه ها در چارچوب قانون باید به مصوبات شوراها احترام بگذارند و مسئولان برای پیگیری مطالبات مردم باید پاسخگوی شما باشند.
?معاون استاندار، تکمیل پروژه های نیمه تمام را از اولویت های استان اعلام کرد و ادامه داد: پروژه هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۵۰ درصد است در اولویت قرار دارند .
?طالبی با اعلام این که تنها در دانشگاه بیرجند ۱۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد ،اظهار کرد: پروژه تأمین اجتماعی قاین هم از جمله این موارد است.
?وی با اشاره به همراهی خیلی خوب نمایندگان استان با استاندار و معاونان استانداری، خاطر نشان کرد: با بومی سازی قوانین موافق هستم و قانون شکنی را کار خوبی نمی دانم و معتقدم قوانین باید به نفع مردم انعطاف پیدا کند.
?معاون استاندار مدیران را نوکر مردم دانست و خواستار آن شد که اگر مدیرانی پاسخگو نیستند ، موارد برای پیگیری به وی اطلاع داده شود.
?طالبی با بیان این که دولت سیزدهم با خزانه خالی و بدهی ها و تعهدات زیاد، دولت را تحویل گرفته، گفت: با این وجود پیشرفت های خوبی در حوزه های عمرانی و اقتصادی داشته ایم.
?وی خطاب به اعضای شورای استان بیان داشت:شوراها باید برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز را از شهرداران مطالبه کنند.
?به گفته وی؛ در گذشته ساخت و ساز هایی در مسیر رودخانه ها انجام شده که اگر با آنها برخورد کنیم ، تبعات اجتماعی به دنبال دارد و اگر هم برخوردی با آنها نشود، در آینده مشکلاتی به وجود خواهد آمد.
?معاون استاندار، کمبود آب را یکی از مشکلات استان دانست که برای کاهش آن اقداماتی مانند اصلاح شبکه ها، نصب کنتور در چاه های کشاورزی و…. در دستور کار قرار گرفته است.

?طالبی، این که دامدار نهاده دام را کیلویی ۱۵ هزار تومان بخرد اما شیر را کیلویی ۱۰ هزار تومان بفروشد، دور از انصاف است.
?وی از برگزاری جلسه ای برای رفع مشکل معدن دستگردان طبس و مشخص شدن سرمایه گذاری برای آن نیر خبر داد.
?معاون استاندار با بیان این که جز یک مورد در همه موارد به بومی گزینی در انتصابات توجه شده اظهار کرد: اگر فردی از مدیران گذشته توانمند بوده و شاخص ها ی مورد نظر را داشته، تغییر نکرده است.
?طالبی گفت: برای کمک به شهرداری ها هم مقرر شده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مطالبات آنها از دستگاه ها را از اعتبارات ادارات کسر و به شهرداری ها بدهد.
?به گفته وی؛ از سال های گذشته ۳۰ میلیارد تومان معوقه کارگری داشتیم که به شش میلیارد تومان کاهش یافته و مشکل چند شهرداری برای پرداخت معوق حقوق کارگران هم با کمکی که به آنها می شود، رفع خواهد شد.
?طالبی با اشاره به این که برای رفع مشکل آب بیدسکان هم اقداماتی انجام شده، ادامه داد: برای رفع مشکل قیمت پایین انار فردوس هم جهاد کشاورزی تدبیر خواهد کرد تا کشاورزان ضرر نکنند.
?معاون استاندار افزود: برای فعال کردن بازارچه های یزدان، میل ۷۳، میل ۷۸ و دوکوهانه هم پیگیری هایی انجام شده اما مشکل از طرف افعانستان است.
?طالبی ابراز امیدواری کرد؛با بهره برداری از پست ۴۰۰ کیلووات نهبندان مشکل برق معادن این شهرستان حل شود.
?وی اظهار کرد: ما هم نسبت به سهم مالیات خراسان جنوبی در سال جاری معترضیم و مدیرکل امور مالیاتی استان مأمور شده اعتراض ما را به تهران منتقل کند و استاندار هم پیگیر این موضوع است زیرا با توجه به کاهش درآمد مردم، سهم مالیاتی در نظر گرفته شده برای خراسان جنوبی بی انصافی است.
?سید محمد رضا طالبی با حضور در جلسه شورای اسلامی استان ، حدود سه ساعت به سخنان نمایندگان مردم از ۱۱ شهرستان در مو ضوع های مختلف گوش کرد و پاسخ های مربوط به هر یک از آنها را بیان و وعده پیگیری بعضی از موضوعات مطرح شده را داد.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور