رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند گفت: براساس بررسی‌های کارشناسی اکنون نیمی از فضای سبز شهری این شهر با آب غیرشرب آبیاری می‌شود .

همایون شاکری، امروز(۲۴ تیر)، در بازدید مدیران شهری از پروژه‌های فضای سبز بیرجند، اظهار کرد: آبیاری بخشی از مجموع فضای سبز شهری بیرجند از آب چاه کشاورزی تامین شده و برای نیمی دیگر از فضای سبز از آب شهری استفاده می‌شود .

وی افزود: به منظور صرفه جویی، بهبود کیفیت و کاهش میزان مصرف آب طرح‌های نوین آبیاری در فضای سبز شهری بیرجند در دست اجرا است .

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: در این راستا جداسازی سامانه‌های آبرسانی و آبیاری فضای سبز از آب آشامیدنی و طراحی شبکه آبیاری با بهره گیری از آب خام به منظور تامین آب مورد نیاز فضای سبز در دست اقدام است .

شاکری با اشاره به اینکه شهروندان و مسافران نقش اصلی در حفظ فضای سبز شهری دارند، تصریح کرد: بارها مشاهده شده شهروندان و مسافران با نشستن بر روی چمن‌ها باعث تخریب فضای سبز شهری می‌شوند .

وی با بیان اینکه به دلیل همین بی توجهی‌ها بخش‌هایی از فضای سبز شهری بیرجند از بین رفته است، یادآور شد: گستره فضای سبز شهری بیرجند ۲۷۶ هکتار است

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله