#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

امسال تعداد ۱۰۲۴ نفر زائر از طریق فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به جده اعزام خواهند شد.
مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی گفت:فرودگاه بیرجند از سال ۱۳۹۶ به عنوان ایستگاه پروازی، پروازهای حج تمتع انتخاب گردید و سالهای ۹۷،۹۶ و ۹۸ پروازهای حج تمتع از فرودگاه انجام شده و امسال پس از گذشت دو سال از اپیدمی بیماری کرونا و عدم برگزاری مناسک حج ؛ برای چهارمین سال میزبان زائرین استان از فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند خواهیم بود.
عظیم طهماسبی اظهار داشت: جهت اعزام حجاج خراسان جنوبی تعداد ۴ پرواز برنامه ریزی گردیده که تمامی این ۴ پرواز توسط هواپیماهای پهن پیکر ایرباس ۶۰۰-۳۰۰ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد وی افزود: پروازهای رفت حج تمتع دوشنبه ششم تیرماه آغاز خواهد گردید.
طهماسبی خاطر نشان کرد: زائرین اعزامی از فرودگاه بیرجند مدینه بعد می باشند و اولین پرواز دوشنبه ششم تیرماه ساعت ۰۸:۴۵ دومین پرواز ساعت ۱۸:۳۰،سومین پرواز سه شنبه ۷ تیرماه ساعت ۰۶:۲۵ و چهارمین پرواز ساعت ۱۸:۰۰ بیرجند را به مقصد جده ترک خواهد نمود. وی اظهار داشت طی این چهار پرواز تعداد ۱۰۲۴ زائر به سرزمین وحی اعزام می شوند.
مدیر کل فرودگاه های استان خراسان جنوبی حج را یک سفر معنوی دانست و اظهار داشت: حج برای بیشتر حجاجی که اعزام می‌شوند، یک سفر معنوی و باید همه تلاش‌ها انجام شود که این سفر با تسهیلات و روند مناسب انجام شود و خاطره خوبی برای مردم داشته باشد.
طهماسبی عنوان کرد: همانند سنوات گذشته به دلیل ازدحام و ترافیک در فرودگاه امسال نیز مراسم بدرقه در مکان های تعیین شده توسط سازمان حج و زیارت برگزار خواهد شد و امکان حضور بدرقه کنندگان در فرودگاه نمی باشد وی افزود: فرودگاه بیرجند طی این دو روز به صورت ۲۴ ساعته فعالیت خواهد کرد و امیدواریم بتوانیم همچون سال های گذشته رضایت زائرین محترم را کسب نماییم.
شایان ذکر است مسافران و زائرین محترم می توانند قبل از سفر با اطلاعات پرواز فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند به شماره ۱۹۹ جهت کسب آخرین وضعیت پرواز تماس بگیرند.