#در_خانه_میمانیم
#شکست_کرونا_مردم_همدلی
#کرونا_را_شکست_میدهیم
#رعایت_بهداشت_فردی

 رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تاکنون ۶ واحد تولیدی در استان، مجوز تولید ماسک براساس استانداردهای لازم را اخذ کرده‌اند و برآورد می‌شود این کارگاه‌ها روزانه حداقل ۲۰ هزار ماسک را تولید کنند.

 محمد دهقانی فیروزآبادی در بازدید از کارگاه تولیدی ماسک در بیرجند افزود: با توجه به نیاز استان و کشور و همچنین کمبودی که در زمینه ماسک وجود داشت و با پیگیری‌های حوزه ملزومات پزشکی معاونت غذا و دارو، این مجوزها صادر شده است.

وی گفت: تولید این نوع محصولات در زمانی که جامعه و مردم به آن نیاز دارند در واقع نوعی کار جهادی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: این کارگاه‌ها باید ماسک‌های تولیدی را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا با برنامه ریزی و براساس نیاز در سطح مراکز توزیع شوند.

وی تصریح کرد: در صورتی که همه کارگاه‌هایی که مجوز تولید گرفته‌اند و با تمامی ظرفیت خود تولید کنند در مدت کوتاهی استان در زمینه تامین ماسک مورد نیاز به حد خودکفایی خواهد رسید.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این بازدید گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا در استان تاکنون بیش از ۶۰ نمونه ماسک تولیدی استان برای کارشناسی و تایید به این معاونت رسیده که تعداد زیادی از آنها حداقل استانداردهای لازم را نداشته و به متقاضیان راهنمایی‌های لازم برای افزایش کیفیت محصولات ارائه شده است.

غلامرضا آهنی افزود: جای خوشحالی است که مردم و بخش خصوصی استان با توجه به احساس مسئولیت اجتماعی برای ورود به عرصه تولید ملزومات پزشکی مورد نیاز از جمله ماسک، گان و سایر اقلام بهداشتی اقدام کرده‌اند و تاکنون ۶ واحد تولید ماسک موفق به اخذ مجوز تولید از این معاونت شده‌اند.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (چهارشنبه) ۱۴۰ نفر و فوتی‌های این بیماری ۱۳ نفر اعلام شد.

تاکنون ۱۰ شهرستان از ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی درگیر با کرونا شدند.