?معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: در قانون بودجه یک درصد از اعتبارات هر دستگاه برای ایجاد زیرساخت ها در حوزه پدافند غیرعامل اختصاص دارد.
?به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی؛ طالبی با بیان این مطلب در پنجمین جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، خاطرنشان کرد: تهدیدات انسان ساختی در جوامع انسانی وجود دارد و هیچ جامعه ای نیست که تحت هیچ تهدیدی نباشد.
?به گفته وی؛ برای به حداقل رساندن این تهدیدها از امکانات و روش هایی بدون استفاده از سلاح دفاعی استفاده می شود که انجام این کار از جمله راهکارهای پدافند غیر عامل است.
?وی با تأکید بر اینکه با استفاده از روش های پدافند غیرعامل هزینه های مالی و انسانی و خسارت ها به حداقل می رسد، تصریح کرد: باید از دو اصل پراکندگی و مکان یابی درست در اجرای پروژه ها به خوبی استفاده کنیم.
?معاون استاندار اظهار داشت: بهره گیری هرچه بیشتر از روش های پدافند غیر عامل، تجهیزات و امکاناتی نیاز دارد.
?طالبی ادامه داد: با فراهم شدن این تجهیزات و امکانات می توان از آسیبب های احتمالی جلوگیری کرد.
?شایان ذکر است؛ ارائه عملکرد سالانه کمیته ها و کارگروه ها در راستای ابلاغ برنامه مورد نظر به شورای پدافند استان تا ۱۵ فروردین سال آینده، تأمین و تداوم حداقل آب مورد نیاز گلخانه های استان در راستای اجرای طرح نهضت گلخانه ای به استناد مصوبه شورای توسعه و برنامه ریزی استان از جمله مصوبات این جلسه بود.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور