مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۲ پروژه ورزشی به بهره‌برداری رسیده است، گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها ۵۳ میلیارد تومان بوده است.

 محسن قطبی در شورای تربیت بدنی و ورزش استان اظهار کرد: مصوبات این شورا می‌تواند کمک حال بسیار موثری برای رشد و توسعه ورزش باشد.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به وجود ۳۴ هزار و ۸۵۲ ورزشکار سازمان‌یافته در استان، گفت: در شش ماهه اول امسال ۹۸۸ رویداد ورزش همگانی برگزار شد که ۴۷۴ رویداد ورزشی در سطح روستاها بوده است.

 

قطبی ادامه داد: از ابتدای دولت سیزدهم در ورزش قهرمانی ۲۵۳ مدال کشوری و ۱۴ مدال بین المللی در حوزه ورزش در استان کسب شده است.

 

وی با بیان اینکه ۲۵۰ طرح ورزشی استفاده شده در سطح استان وجود دارد، عنوان کرد: سرانه فضای ورزشی ۵۳ صدم مترمربع در استان است که با سرانه ورزشی کشوری که یک مترمربع است، فاصله داریم.

 

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون ۴۲ پروژه ورزشی به بهره‌برداری رسیده، گفت: بیش از ۵۳ میلیارد برای این پروژه‌ها هزینه شد و ۶۱ هزار مترمربع به فضای ورزشی استان اضافه شده است.

 

وی ادامه داد: ۳۰ پروژه ورزشی بالای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان وجود دارد که تکمیل آن نیازمند ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

قطبی با بیان اینکه از این ۳۰ پروژه، ۱۰ پروژه بالای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: تکمیل و تجهیز خانه جوان بیرجند نمونه‌ای از این پروژه‌ها است که عملیات اجرایی آن از سال ۹۶ آغاز شده است.

 

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی با اشاره به ۳۶ پروژه‌های مشارکتی در مناطق مرزی با نهادهای انقلابی، خصوصی، خیرین و منابع متفرقه در دولت سیزدهم گفت: ارزش ریالی این پروژه‌ها ۶۳ میلیاردتومان است.

 

وی با بیان اینکه ۱۰ پروژه چمن مصنوعی با اعتبار ۱۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان در هفته تربیت بدنی امسال افتتاح می‌شود، افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها  ۲۰ هزار و ۶۰۰ متر مربع به فضای ورزشی استان اضافه خواهد شد.

 

قطبی در خصوص اعتبارات حوزه ورزش در شهرستان‌ها عنوان کرد: در بشرویه، بیرجند، خوسف، زیرکوه، سرایان و نهبندان منفی هستیم و فرمانداران اعتبارات کمی اختصاص دادند و در مجموع امسال ۲۴ درصد رشد اعتباری را نسبت به سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور