#در_خانه_میمانیم

#شکست_کرونا_مردم_همدلی

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#رعایت_بهداشت_فردی

 

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: ۳۱ درصد مبتلایان به کرونا در شهرستان سرایان از گروه سنی جوان هستند که درگیر بیماری کرونا شده‌اند.

مجید شایسته با حضور در شبکه بهداشت و درمان شهرستان سرایان در نشستی با حضور رییس شبکه بهداشت و درمان، معاون بهداشتی و سایر کارکنان ستاد، عملکرد حوزه بهداشت این شهرستان را مثبت ارزیابی کرد.

وی افزود: بیماری کرونا سبب ایجاد تجربه در زمینه پیشگیری از بیماری شد و با توجه به نبود اطلاعات زیاد در مورد بیماری، باید آمادگی لازم را در زمان باقی مانده تا شروع فصل پاییز کسب کنیم و با قوای جدید به میدان مبارزه با کرونا برویم.

وی مستندسازی مناسب و گزارش تفکیکی مناطق مختلف شهرستان را ضروری دانست و گفت: پرسنل به عنوان سرمایه‌های سیستم باید ضمن تکریم، در صورت بروز علائم بیماری مورد توجه قرار گیرند.

رییس شبکه بهداشت و درمان سرایان نیز با اشاره به ناشناخته بودن بیماری کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برابر این ویروس جدید گفت: رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و خودمراقبتی باعث انتقال بیشتر بیماری خواهد شد.

حسن بهرامی نژاد اظهار داشت: در حال حاضر اکثر مناطق روستایی و شهری سرایان درگیر این بیماری هستند و خوشبختانه تاکنون مورد فوتی نداشته‌ایم.

وی افزود: انتظار ما از مردم، رعایت بهداشت، پرهیز از حضور در تجمعات و جدی گرفتن بیماری است.

در این نشست پیشنهادات و انتقادات در مورد دوره کرونا توسط پرسنل مرکز بهداشت، مطرح و بررسی شد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد که براساس آخرین آمار رسمی شهرستان‌های بیرجند و نهبندان در این استان وضعیت قرمز (پرخطر) دارند و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت زرد (خطر متوسط) و سفید (کم خطر) هستند.

ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی از اواخر فروردین امسال روند کاهشی نسبتا ثابت را داشت به طوری که موارد مثبت جدید در چند روز به صفر رسید اما از ۲ هفته پیش مجدد صعودی شده است.

اغلب موارد مثبت جدید که در استان شناسایی می‌شود جزو نمونه‌های سرپایی، بیماران کم علامت و افراد در ارتباط نزدیک با مبتلایان بوده است.

مسوولان بهداشت و درمان بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا تاکید و تصریح کرده‌اند که افزایش موارد سرپایی و بروز پیک جدید بیماری می‌تواند به افزایش موارد بستری و فوت ناشی از کرونا نیز منجر شود.

شستن مکرر دست‌ها، استفاده از ماسک در تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از تردد غیرضروری همچنان مورد تاکید وزارت بهداشت و متخصصان است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۱۸۲ هزار و ۵۴۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و جان باختگان کرونا در کشور به ۸۶۵۹ نفر رسید.