نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: فکر کردن به نیازمندان یک فرهنگ است که در کشور ما به خوبی خود را نشان داده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در دیدار گروه جهادی شهید نایبی افزود: در عین حال باید بر روی گسترش این فرهنگ به هر شیوه‌ای که شده است، کار کرد.

وی با اشاره به اینکه در معنویات تزاحم نیست بلکه تزاحم بر مادیات است اظهار داشت: تمامی جنگ‌ها، نفرت‌ها، درگیری‌ها و کشتار به خاطر تزاحم بر روی مادیات است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه در معنویات تزاحم وجود ندارد و هر کسی که می‌خواهد سلمان فارسی شود، راهش باز است گفت: اصل دین خدا براساس حب و دوستی است اما وقتی بین محب و محبوب مانعی قرار گیرد، آن زمان دشمنی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسانی که خدا را دوست داشته باشد همه چیز را براساس دوستی خدا دوست می‌دارد خاطرنشان کرد: انسان در احساس انسانی خود به کمک کردن به دیگران، بیشتر نیاز دارد تا اینکه به خودش کمک شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: باید به خود بنگریم که چه شده است وجدان و روح انسانی از جامعه بشری رخت بربسته و محبت‌ها کمرنگ شده است.

وی با اشاره به شهادت حضرت امام سجاد (علیه السلام) گفت: هنگامی که حضرت زین العابدین (ع) را خواستند غسل دهند اثراتی را بر روی دوش مبارک ایشان مشاهده کردند، آن اثرات مربوط به خدماتی و باری بود که به خانه محرومین می‌بردند و این ارثی است که امروز به شما رسیده است.

امام جمعه بیرجند اضافه کرد: حضرت امام علی (علیه السلام) نیز در ۲۵ سالی که حضرت را کنار زدند، بیکار ننشستند بلکه چاه حفر می‌کردند، قنات می‌زدند و آنگاه آنها را وقف می‌کردند.

وی گفت: آن فردی که انسان کامل است و در راه کمال قرار دارد این توفیق را خدا نصیبش می‌کند که به بندگان خدا کمک کند و مشکلاتشان را برطرف نماید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه ما به دنبال روزی هستیم که هیچ بشر گمراهی روی کره زمین نباشد گفت: آن دسته از افرادی که کمک کردن به دیگران را بر نمی‌تابند آنقدر به جنگ ما آمده‌اند و کارشکنی و تبلیغات می‌کنند که عرف بی سواد خیال می‌کنند، ما مثل آنها هستیم در حالی که ما خیر آنها را نیز می‌خواهیم.

وی افزود: وقتی بیماری کرونا شیوع پیدا کرد، کشورهای پرادعا زمین‌گیر شدند و به ایستادن در صف‌های اسلحه و دزدی از یکدیگر دست زدند اما جامعه ما بعد از آن همه تحریم، دشمنی و مشکلات اقتصادی به خاطر شما و امثال شما جوانان در جهان رو سفید شد.

وی گفت: یکی از برنامه‌های بسیار درس‌آموز صدا و سیما که در ماه مبارک رمضان پخش شد، برنامه ”زندگی پس از زندگی” شبکه چهار سیما بود که هر روز راس ساعت ۱۹ به روی آنتن می‌رفت و افرادی نیز در این برنامه حضور می‌یافتند که مرده و دوباره زنده شده بودند، در این برنامه از جمله مواردی که بیشتر جلوه‌گر بود، مسئله خدمت‌رسانی، گره‌گشایی، خوبی، احسان و نیکی بود، همان هایی که امروز سرمایه شما است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: تفکر شما جوانان عزیز در جامعه ما وجود دارد و در این مقطع حساس و در دوران بیماری کرونا خود را به خوبی نشان داده است که امیدواریم این فرهنگ بیش از پیش گسترش پیدا کند.

وی اضافه کرد: با همه مشکلات و ندانم‌کاری‌ها و موانع دشمنان اما در عین حال مشاهده می‌کنید در پای ایثار و از خودگذشتگی چه در سطح کشور و چه در استان خراسان جنوبی، مردم گُل کاشتند و کاری کردند کارستان، که نقش آن در سطح بین‌الملل به وضوح دیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: کسانی که به راستی در مقامات عرفانی به جایی رسیدند کارهای خیر زیادی انجام داده‌اند که از جمله آنها کمک به محرومین و گرفتن دست مستمندان بوده است.