مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳ هزار واحد طرح مسکن ملی وارد مرحله اجرایی شده است، گفت: در بحث تأمین زمین جز سه استان برتر کشور هستیم.

وحید داعی،  در جلسه شورای مسکن طبس با اشاره به ثبت نام ۱۴ هزار نفر از خراسان جنوبی در طرح مسکن ملی اظهار کرد: از این تعداد پنج هزار و ۹۸۰ نفر افراد واجد شرایط بوده‌اند که با پیگیری‌های زیاد برای همه واجدین شرایط ازجمله شهر طبس زمین تأمین و در اختیار قرار دادیم.

، وی با بیان اینکه حدود ۳ هزار واحد وارد مرحله اجرایی از صدور پروانه تا اجرای فونداسیون، اسکلت، سفت کاری و نازک کاری شده‌اند، بیان کرد: به دلیل اینکه عملیات ساخت برعهده خود متقاضیان است پیشرفت کار در شهرهای استان متفاوت است.

داعی گفت: آن چیزی که دولت در این طرح برعهده داشته موضوع تأمین زمین توسط وزارت راه و شهرسازی و تأمین تسهیلات توسط بانک مسکن بوده است.

به گفته وی خدمات زیربنایی شامل آب، برق، گاز و مخابرات برعهده دستگاه‌های خدمات رسان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه آنچه برعهده وزارت راه و شهرسازی بوده به بهترین نحو ممکن انجام شده است، ادامه داد: در بحث تأمین زمین جز سه استان برتر کشور هستیم.

وی با بیان اینکه در طبس تعداد دو هزار و ۶۳۰ نفر متقاضی مسکن ملی ثبت نام کرده‌اند، بیان کرد: از این تعداد هزار و ۸۴۳ نفر تأیید صلاحیت شده‌اند.

به گفته وی مبلغ ۷۴ میلیارد تومان به حساب مربوطه در بانک مسکن واریز و ۳۴۲ واحد به بانک معرفی و ۵۹۹ واحد نیز عملیات اجرایی را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان طبس هزینه آماده‌سازی در سایت ۷۹ هکتاری و ۵٠ هکتاری یکسان است، تصریح کرد: همان مبلغ قبلی از متقاضیان دریافت خواهد شد و تمامی جلسات هماهنگی جهت انعقاد قرارداد آماده‌سازی سایت ۷۹ هکتاری مسکن ملی با شهرداری طبس انجام شده است.

داعی تصریح کرد: هیچ گونه تعللی در این زمینه پذیرفته نیست و این تأخیر در آغاز عملیات باعث سردرگمی مردم خواهد بود.

در این جلسه مقرر شد قرارداد آماده سازی سایت ۷۹ هکتاری طبس فی ما بین شهرداری به عنوان پیمانکار و دستگاه متولی تا روز شنبه ۲۷ شهریورماه منعقد و عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت آغاز شود تا تأخیری در کار ایجاد نشود.