استاندار خراسان جنوبی با اشاره به راهبردهای بلندمدت استان در راستای بهره‌برداری هرچه بیشتر از مرز گفت: از این ظرفیت می‌توان در حوزه‌های اقتصادی، درمانی و گردشگری استفاده کرد.

 محمد صادق معتمدیان در دیدار معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در بیرجند، توجه ویژه این سازمان به توسعه زیرساخت‌ها در استان را خواستار شد.

وی ادامه داد: با توجه به موقعیت استان، قرار گرفتن در محور ترانزیتی شرق کشور و هم مرز بودن با افغانستان، توسعه زیرساخت‌ها می‌تواند ارتقای سطح خدمات را به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه ارتباطات مرزی در توسعه، از نقش بازارچه مرزی ماهیرود در صادرات کشور گفت و تصریح کرد: توسعه زیرساخت‌ها در این  پایانه مرزی، بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی، سطح خدمات را بهبود بخشیده و در نتیجه افزایش ترددها را به همراه داشته است.

وی تاکید کرد: کمک سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور در ارتقای شرایط مرز ماهیرود، در ترغیب بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری و افزایش مراودات ۲ کشور ایران و افغانستان تأثیرگذار است.

معتمدیان گفت: با توجه به ترددهای فراوان خودروهای سنگین و ترانزیتی در محور سربیشه – ماهیرود، شانه سازی جاده در کاهش حجم تصادفات و سوانح مؤثر خواهد بود.

وی افزود: تأمین شرایط برای مرز رسمی اعلام شدن یزدان در شهرستان زیرکوه نیز از مطالبات استان است.

وی با تاکید بر شرایط خاص استان و حادثه‌خیز بودن منطقه، نوسازی و تقویت ناوگان راهداری را خواستار شد که با نظر موافق رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور واقع شد.

استاندار خراسان جنوبی همچنین گفت: به لحاظ وضعیت راه‌های روستایی با میانگین کشوری فاصله داریم که با همراهی و مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور می‌توانیم این فاصله را کمتر کنیم.

وی وضعیت راه‌های روستایی را از شاخص‌های توسعه عنوان کرد و گفت: تعدد روستاها، فاصله زیاد بین روستاها و تراکم کم جمعیت سبب شده راه‌های روستایی در خراسان جنوبی وضعیت مطلوبی نداشته باشند و با مساعدت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای می‌توانیم وضعیت راه‌های روستایی را بهبود ببخشیم.

معتمدیان ایجاد اکیپ‌های راهداری برای روکش آسفالت محورهای اصلی استان را نیز خواستار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این دیدار به تشریح رهاورد بازدیدهای خود در سطح استان اشاره کرد و با بیان اینکه ارتباطات مرزی در توسعه نقش دارند، ماهیرود را فرصت مناسبی برای ترانزیت کالا و آمد و شد مسافر دانست.

عبدالهاشم حسن نیا ضمن پذیرش پیشنهادات و درخواست‌های استاندار از همراهی این سازمان در رفع موانع موجود در مرزهای ماهیرود و یزدان و همچنین کمک به توسعه زیرساخت‌ها در خراسان ‌جنوبی گفت و افزود: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای علاوه بر اولویت دادن به نگهداری راه‌ها و خدمات حمل و نقلی در جهت توسعه استان آماده همکاری لازم است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی نیز در این دیدار حضور داشتند.