رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از تصویب نهایی ۵ عنوان اولویت پژوهشی مصوب کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان خبر داد.

مید جهانشاهی در پنحمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه از تصویب نهایی ۵ عنوان اولویت پژوهشی مصوب کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان در این شورا خبر داد.

وی افزود: تعداد ۶۹عنوان طرح پژوهشی از ۲۵دستگاه اجرایی به دبیرخانه کارگروه واصل گردید و پس از بررسی طرح ها در جلسات گروه های کاری پژوهشی و نیز طرح موضوع در کارگروه آموزش و پژوهش استان در نهایت تعداد ۵ عنوان طرح پس از تایید اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه، مصوب گردید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تاکید کرد: باید پژوهش ها به نحوی باشند که باعث افزایش توانایی دستگاه های اجرایی در ارائه خدمات عمومی بهتر و بیشتر به مردم شوند.

جهانشاهی تصریح کرد: طبق قانون بند ج تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ یک درصد اعتبارات هزینه ای استان باید در راستای اجرای طرح های پژوهشی کاربردی هزینه شود و نتایج آن در راستای حل مشکلات دستگاه های اجرایی استان به کار گرفته شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی تصریح کرد: محورهای طرح های پژوهشی مصوب در حوزه های کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی، مدیریت منابع آب، بهداشت و سلامت بوده است.

وی اظهار داشت: در مرحله بعدی پژوهشگران می بایست طی شرکت در یک فراخوان عمومی، پروپوزال‌های خود را برای انجام این پژوهش ها به دستگاه های اجرایی مربوطه ارائه نمایند.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور