?استاندار خراسان جنوبی بر اجرای طرحی به منظور کاربرد سنگ های قیمتی در مسیر مهار آسیب های اجتماعی تأکید کرد.
ملانوری با تأکید بر این مطلب در نشست صمیمی با جمعی از سرمایه گذاران بخش خصوصی خاطرنشان کرد: در راستای مهار آسیب های اجتماعی، مرکز مهارت آموزی، تولید و عرضه سنگ های قیمتی را در استان راه اندازی کنیم.
?وی با تأکید بر این که این مرکز، محل مهارت آموزی و تولید مصنوعات حاصل از گوهر سنگ ها با محوریت اشتغال افراد آسیب پذیر جامعه است، متذکر شد: زنان سرپرست خانوار، بانوان بد سرپرست، زندانیان آزاد شده از حبس و خانواده های معدومین در این مرکز، آموزش های لازم را در زمینه تراش سنگ های قیمتی فرامی گیرند و همان جا مشغول به کار می شوند.
?به گفته وی؛ تولیدات این مرکز به قیمت واقعی در سطح بازارهای داخلی و خارجی به فروش می رسد تا زمینه درآمدزایی این افراد را فراهم نماید.
استاندار در بخشی از سخنانش در این دیدار به ظرفیت های بکر و منحصر به فرد استان اشاره کرد و گفت: با وجود استعدادهای فراوان استان در زمینه های معدنی، کشاورزی، صنعتی، مرز و گردشگری، متأسفانه سطح بهره مندی مردم از این ذخایر، تا این لحظه بسیار ناچیز بوده است.
?ملانوری، علت عدم بهره برداری درست از منابع استان را این عنوان کرد که تاکنون برنامه محور اقدام نکرده ایم لذا علیرغم هزینه هایی که صورت گرفته، گروه های مردمی در مسیر توسعه قرار نگرفته اند.
?وی با اشاره به تدوین سند توسعه خاوران خاطرنشان کرد: وظیفه ما به عنوان نماینده دولت در این سند، تسهیل گری شرایط برای حضور و سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

به گفته وی؛ بخش خصوصی به واسطه تفکر توسعه ای، تخصص، توان، تمکن مالی و روابط اجتماعی که دارد، محور کار در سند توسعه خاوران می باشد.
?استاندار ضمن تشکر از این سرمایه گذار که قرار است در حوزه بهداشت و درمان و بهره برداری از انرژی های نو در استان سرمایه گذاری نماید، تأکید نمود: ما قدر سرمایه گذاران بخش خصوصی را به واسطه کار مهمی که انجام می دهند ، می دانیم.
?وی تصریح نمود: سرمایه گذار بخش خصوصی با اشتغالی که ایجاد می کند، از هزاران آسیب اجتماعی جلوگیری می نماید.
?استاندار در ادامه با تشریح موقعیت استان به لحاظ بهره مندی از انواع گوهرسنگ ها، راه اندازی مرکزی برای مهارت آموزی، تولید و عرضه سنگ های قیمتی را به این سرمایه گذار پیشنهاد داد.
?ملانوری گفت: پایه و اساس این مرکز، کمک به مهار آسیب های اجتماعی، حمایت از اقشار آسیب پذیر و کمک به بهره برداری هر چه بهتر و ایجاد ارزش افزوده در سنگ های قیمتی استان می باشد.
?شایان ذکر است: این سرمایه گذار ضمن گزارش مبسوطی از فعالیت های اقتصادی در دست اقدام خود از برنامه هایی گفت که برای اجرا در خراسان جنوبی در دستور کار دارد و در پایان هم مقرر شد تفاهم نامه آغاز به کار برنامه های این سرمایه گذار در استان به ویژه راه اندازی مرکز مهارت آموزی، تولید و عرضه سنگ های قیمتی به زودی منعقد گردد.