#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در نوروز امسال ۳۵۰ مدرسه برای اسکان مسافران در خراسان جنوبی تجهیز شده است، گفت: مدارس استان تا دوازدهم فروردین ماه میزبان مسافران نوروزی است.

این روزها خراسان جنوبی میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است. برای اسکان این مسافران هم تمام امکانات بسیج شده‌اند، از مراکز اقامتی گرفته تا مدارس. آموزش و پرورش امسال مدارس را دوباره تجهیز کرده تا مسافران نوروزی بدون دغدغه به خراسان‌جنوبی سفر کند.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی  اظهار کرد: امسال ۱۴ ستاد فرهنگیان در استان فعال است، ۹۸ مدرسه هم برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: در شهرهایی که تعداد مسافران رو به افزایش است در صورت نیاز، مدارس بیشتری در راستای اسکان دهی مسافران در نظر گرفته می‌شود.

واقعی ادامه داد: مدارس استان تا دوازدهم فروردین ماه میزبان مسافران نوروزی است؛  مدارس خراسان جنوبی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی میزبان ۱۷ هزار مسافر بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ جنوبی گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از این مسافران در
شهرستان طبس اسکان داده شدند.

واقعی با بیان اینکه در نوروز امسال ۳۵۰ مدرسه برای اسکان مسافران در خراسان جنوبی تجهیز شده است، افزود: کلاس‌ها در قالب گروه‌های ویژه، الف و ب در اختیار مسافران قرار می‌گیرد و فرهنگیان می‌توانند با مراجعه به سامانه eskan.medu.ir به لیست اقامتگاه‌های آماده و موجود دسترسی داشته باشند.

وی یادآور شد: مدارس خراسان جنوبی تا ۱۲ فروردین پذیرای مسافران نوروزی است و ۳۱۰ نفر از کارشناسان اداری، مدیران و کادر اجرایی مدارس با ستاد اسکان آموزش و پرورش در ۱۴ پایگاه همکاری می‌کنند.