دبیرکل جمعیت هلال احمر وضعیت انبارهای هلال احمر خراسان جنوبی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: این انبارها توان امدادرسانی به حوادث استانی را دارد و در بروز حوادث بزرگ در صورت نیاز از استان‌های معین نزدیک به خراسان جنوبی کمک گرفته می‌شود.
محمودرضا پیروی، امروز (۱۷ بهمن)، در حاشیه مراسم رونمایی از بالگرد و سه خودروی نجات هلال احمر خراسان جنوبی در بیرجند در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بالگرد امدادی به ارزش پنج میلیون دلار از امروز به صورت دائم در استان مستقر می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه سه دستگاه خودرو نجات با ست کامل تجهزات به خراسان جنوبی اختصاص یافته است، افزود: ارزش هر خودرو امدادی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

پیروی به ساخت آشیانه بالگرد امدادیی در بیرجند اشاره و بیان کرد: امیدواریم با استقرار بالگرد امداد در آینده آشیانه تاسیس شود و اکنون هنوز برای این امر پیش بینی اعتبار نشده است اما حفاظت از بالگرد امدادی از اولویت‌هایی است که برای ساخت آشیانه کمک می‌شود.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، گفت: با اختصاص سه خودرو نجات بهترین و بزرگترین کمک را تاکنون به هلال احمر خراسان جنوبی کرده‌ایم.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با تاکید بر اهمیت نهادینه سازی و فرهنگ‌سازی آموزش‌های پیشگیری، افزود: در مرحله نخست باید آموزش و پیشگیری در اولویت قرار گیرد.

پیروی بیان کرد: کشورهای موفق روی پیشگیری کار کردند و درصد تلفات در زمان بروز حوادث را کاهش دادند و ما نیز باید در این راستا گام برداریم.

وی وضعیت انبارهای هلال احمر خراسان جنوبی را مطلوب ارزیابی کرد که توان امدادرسانی به حوادث استانی را دارد و ادامه داد: در بروز حوادث بزرگ در صورت نیاز از استان‌های معین نزدیک به خراسان جنوبی کمک گرفته می‌شود.

دبیرکل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه نوع حوادث شامل؛ منطقه‌ای، استانی، ملی و بین المللی است، خاطرنشان کرد: در حوادث ملی به دلیل وسعت از سایر استان‌ها برای خدمت رسانی به آسیب دیدگان کمک گرفته می‌شود.

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله