#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به دیدار با رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور اعتبارات لازم برای ساخت و تکمیل ۲۱ یادمان شهدای گمنام در استان جذب شد.

 جواد قناعت در دیدار اعضای ستاد سومین کنگره سرداران و ۱۵۴ شهید شهرستان بشرویه افزود: با توجه به گزارشات رسیده ۱۲ یادمان شهدای گمنام استان در حال ساخت است و برای مابقی هیچ اقدامی انجام نشده که در چشم انداز یک و نیم ساله باید همه این یادمان‌ها تکمیل شود.

وی ادامه داد: یادواره‌ها و کنگره‌های بزرگداشت شهدا هرچه خودجوش‌ و مردمی‌تر برگزار شود نتیجه بهتر و اثربخشی بیشتری برای جامعه و نسل جوان خواهد داشت.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه هدف از برگزاری یادواره‌های شهدا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و بازگو کردن آن به نسل جوان است تصریح کرد: فراموش شدن یاد و نام شهدا و برگزاری نشدن یادواره‌ها به معنی فاصله گرفتن از اصول انقلاب اسلامی است.

وی گفت: با توجه به برگزاری کنگره شهدای بشرویه در شهریورماه سال جاری باید تلاش شود یادمان‌های شهدای گمنام این شهرستان تا زمان برگزاری کنگره به اتمام برسد و آماده بهره‌برداری شود.

قناعت افزود: وجود ۱۵۴ شهید، پنج شهید گمنام و ۱۰ مفقود الاثر در شهرستان بشرویه نشان از همراهی مردم بشرویه با نظام و انقلاب اسلامی است که جمع‌آوری خاطرات شهدا و آثار دفاع مقدس از موضوعات مهمی است که باید تدوین و در اختیار نسل جوان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: از هیچگونه تلاشی در این زمینه چشم پوشی نخواهیم کرد تا حق مطلب را با برگزاری کنگره‌ای کامل و جامع ادا کنیم و شرمنده خون شهدا نباشیم.

قناعت، سوم و چهارم خردادماه روز فتح خرمشهر و دزفول را گرامیداشت و گفت: دزفول و خرمشهر ۲ شهری هستند که بیش از بقیه مناطق ایران زیر بمباران دشمن بودند و زمانی که دست نظام و انقلابیون خالی بود با ابتدایی ترین سلاح‌ها جلوی دشمن تا دندان مسلح ایستادند.

وی ادامه داد: امروز که نیروهای مسلح ما به موشک‌های بالستیک و پهباد و سایر ادوات جنگی جدید مجهز هستند دشمن جرات نمی‌کند که نگاه چپی به این کشور داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در ارتباط با جنگ ۳۳ روزه تحقیقاتی پیرامون بررسی علل موفقیت حزب الله لبنان در این نبرد نابرابر صورت گرفت که نتیجه این تحقیقات این بود که مبارزان و مدافعان در سراسر دنیا با تاسی از رزمندگان انقلاب اسلامی از مرگ واهمه‌ای ندارند و در نتیجه پیروز می‌شوند.

وی بیان کرد: در حال حاضر که درگیر جنگی تمام عیار و ترکیبی هستیم، باید با جهاد تبیین دستاوردهای نظام را به همه معرفی کنیم و این جنگ سخت را هم با پیروزی پشت سر بگذاریم.