استاندار خراسان جنوبی از رتبه برتر این استان در امنیت سرمایه‌گذاری خبر داد و گفت: خراسان جنوبی از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در کشور پیشتاز است.

، حمید ملانوری در نشست سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و بررسی طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان گفت: دارا بودن بالاترین شاخص امنیتی در حالی به استان اختصاص یافته که خراسان جنوبی بیش از ۳۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور  افغانستان دارد.

وی ظرفیت‌های خراسان جنوبی را کم‌نظیر خواند و افزود: خراسان جنوبی با وجود معادن غنی زغال‌سنگ، مس، سرب، روی، گرانیت، مرمر، سیلیس، بنتونیت و سایر مواد معدنی در زمینه ذخایر معدنی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی ظرفیت‌های این استان در تولید محصولات کشاورزی را مثال‌زدنی دانست و اظهار داشت: خراسان جنوبی علیرغم کم‌بارش بودن، دارای رتبه‌های برتر در زمینه تولید محصولات استراتژیک چون زعفران، زرشک و عناب است و در زمینه تولید انار، پسته و گل نرگس نیز از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

وی درخصوص ظرفیت‌های خراسان جنوبی در توسعه صنعت گردشگری گفت: این استان با بهره‌مندی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شامل چهار اثر ثبت جهانی و حدود هزار اثر ثبت ملی همچنین جاذبه‌های گردشگری زیبا و بکر بسیار، فرصت خوبی برای پیشرفت و ترقی در این حوزه دارد.

ملانوری از منابع انسانی به عنوان یکی از ارکان مهم سرمایه‌گذاری نام برد و افزود: وجود نیروی کار تحصیلکرده و دانشگاه‌های متعدد، پارک علم و فناوری و بنیاد ملی نخبگان، فرصت مغتنمی است تا سرمایه‌گذاران از آن بهره‌مند شوند.

وی به ایجاد ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و گفت: این ستاد با هدف حمایت همه‌جانبه از سرمایه‌گذاران اهلیت‌دار راه‌اندازی شده که خواهان حضور و فعالیت در استان هستند تا بروکراسی‌های اداری در صدور مجوز، بسیار کوتاه شود.

ملانوری، سرمایه‌گذار واقعی را خیر واقعی توصیف کرد و گفت: سرمایه‌گذاران می‌توانند با رونق فضای کسب و کار، رشد توسعه در استان را تسریع دهند که این اقدام شایسته تقدیر است لذا مدیریت عالی استان خود را خادم سرمایه‌گذاران می‌داند.

وی در پایان از سرمایه‌گذاران خواست در ارائه طرح‌ها به وضعیت اقلیمی استان هم توجه کنند.