دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با حضور در روستای فورجان از توابع این شهرستان که در پی نزاع دسته جمعی در روستا انجام شد، گفت: با اخلالگران در نظم و آسایش عمومی برخورد قاطع و بازدارنده می‌شود.

سید حسین مقدس در پی بروز نزاع دسته جمعی بین اهالی ۲ روستا در بخش مرکزی بیرجند از روستاهای مذکور بازدید میدانی کرد و از اهالی و مطلعین هر ۲ روستا شامل اعضای شورای اسلامی و دیگر مردم حاضر در محل تحقیقات لازم را به عمل آورد.

وی گفت: با توجه به اقدامات مجرمانه متهمان به ویژه تخریب اموال عمومی و خصوصی آن هم در نیمه‌های شب و اخلال در نظم و آسایش و آرامش عمومی و ایجاد رعب و وحشت برای اهالی روستا، برخورد قاطع و بازدارنده با اخلالگران در نظم و آسایش عمومی صورت خواهد گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان جنوبی افزود: با تلاش ضابطان دادگستری و مرجع انتظامی تحت هیچ شرایطی اجازه تظاهر و قدرت‌نمایی و اخلالگری مجدد به مجرمان داده نخواهد شد و مطابق قانون با قاطعیت برخورد خواهد شد.

وی تاکید کرد: ضمن اینکه با تشکیل پرونده در شعبه دادستانی، متهمان با قرار تامین کیفری به زندان معرفی شده‌اند و به اتهامات متهمان در پرونده مذکور نیز به فوریت رسیدگی خواهد شد تا اخلالگران در نظم و امنیت و آسایش عمومی به مجازات برسند.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و بیرجند مرکز آن است.