استاندار خراسان جنوبی گفت: با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، امیدواریم سال آینده پوشش کامل دیجیتال در استان را جشن بگیریم.

حمید ملانوری روز پنجشنبه در آیین بهره‌برداری همزمان از ۲ فرستنده دیجیتال روستایی که در روستای گستج شهرستان فردوس برگزار شد، گفت: این کار با تلاش و تعامل صدا و سیما، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و اهالی روستاها مقدور می‌شود.

وی از نشستی که با مدیران ارشد سازمان صدا و سیما داشته است، گفت و افزود: قرار است به زودی در ۳۰ مرکز که به همت فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها، زیرساخت‌های لازم فراهم شده، تجهیزات مورد نیاز نصب شوند و این مراکز برای استفاده مردم در اسرع وقت به بهره‌برداری برسند.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: اقدام مشترک استانداری، فرمانداری‌ها و مردم، می‌تواند سطح برخورداری را افزایش دهد.

ملانوری ارتقای شبکه‌های HD و فرستنده‌های رادیویی را از دیگر برنامه‌های استان برشمرد و گفت: توسعه ابزارهای رسانه‌ای از جمله فرستنده‌های دیجیتال از ضروریات عصر ارتباطات و اطلاعات است.

وی با اشاره به اقدام شایسته متولیان در تعیین نام سردار شهید سلیمانی برای ایستگاه روستای گستج افزود: آنچه سبب می‌شود، راه، روش و رسم زندگی شهید سلیمانی‌ها زنده بماند و خدمات آنها در طول تاریخ، مورد بهره‌برداری نسل‌های آینده قرار گیرد، فرهنگ‌سازی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جامعه بشری می‌تواند با استفاده از این روش‌ها و مکتب‌ها در راه آزادی، استقلال و کرامت خود بهره‌مند شود.

وی تاکید کرد: رسانه یکی از ابزاری است که می‌تواند علاوه بر وظیفه اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم درخصوص فضای پیرامونی خود، به ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه نیز کمک کند.

ملانوری افزود: مردم نیز می‌توانند با استفاده از رسانه‌ها، بهترین روش‌ها و الگوهای رفتاری را برای زندگی آرمانی خود انتخاب کنند.

در این آیین ۲ ایستگاه فرستنده دیجیتال روستایی در شهرستان فردوس افتتاح شد که یکی از آنها ایستگاه تقویت دیجیتال تلویزیون روستای گستج است و ۲۱۷ نفر جمعیت ساکن در این روستا را زیر پوشش دارد.

پروژه بعدی ایستگاه تقویت دیجیتال تلویزیون روستای مهوید است که ۸۶۰ نفر جمعیت ساکن در روستاهای مهوید، فریدونی، فتح آباد و باداموک را پوشش می‌دهد.

در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد جمعیت ساکن در شهرستان فردوس زیر پوشش شبکه دیجیتال قرار دارند.