#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

?استاندار خراسان جنوبی عقب ماندگی در زیرساخت ها را نتیجه بی توجهی به خراسان جنوبی در زمان تقسیم استان خراسان بزرگ و سال های بعد از آن عنوان کرد.
دکتر قناعت با بیان این مطلب در دیدار تعدادی از اعضای مجمع همیاران مردم نهاد توسعه استان، خاطرنشان کرد: پیگیری هایی در زمینه تأمین زیرساخت ها و جبران کاستی ها در تهران انجام شده است.
?وی ادامه داد: خراسان جنوبی قبل از این در حوزه های مختلف رتبه های خوبی در کشور نداشت به عنوان مثال در صنعت رتبه ۳۰ و در کشاورزی رتبه ۲۸ را داشته لذا جبران این عقب ماندگی ها انرژی ، وقت زیاد و کار چندین برابری را می طلبد.
?به گفته وی؛ امروز ما مطالباتی برای ایجاد زیرساخت ها در خراسان جنوبی داریم که بعضی از استانداران استان های دیگر، ۳۰ سال پیش این درخواست ها را داشته اند و امروز به دنبال توسعه استان خود هستند.
?استاندار با تأکید بر این نکته که خراسان جنوبی را یک پارچه و کلی می بینم، تصریح کرد: به ایجاد توازن در توزیع امکانات برپایه عدالت معتقدم و به هر نقطه استان براساس وسعت و محرومیت موجود در آن توجه می شود.
?قناعت با اشاره به این که در استان در خصوص زیرساخت های اولیه مانند آب ، راه و بهداشت مشکل داریم، متذکر شد: یک سوم مصوبات رئیس جمهور به استان در حوزه راه است که در مقابل مشکلات موجود استان در این زمینه چیزی نیست.
?به گفته وی؛ در سفرمعاون اجرایی رئیس جمهور به خراسان جنوبی، حدود ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی به استان اختصاص یافت .

استاندار با ذکر این نکته که ۵۵۰ کیلومتر باند دوم طی چهار سال در استان احداث می شود که ۱۰۰ کیلومتر آن در سال جاری اجرایی خواهد شد، ادامه داد: برای رفع مشکل جاده نهبندان_ شهداد هم پیگیری های زیادی در تهران صورت گرفت و عملیات اجرایی آن در هفته های گذشته آغاز شد.
?قناعت با بیان این که اصلاً پسندیده نیست که وقتی به نقاط مختلف استان سفر می کنم ، مردم به جای جراح قلب، تأمین پزشک عمومی را درخواست می کنند، متذکر شد: مردم خراسان جنوبی تا کی باید این مشکلات را تحمل کنند، اگر وزیر بهداشت در این خصوص اقدامی نکند، مطالبات مردم استان در این باره را با جدیت پیگیری خواهم کرد .
?وی در زمینه حل مشکل آب استان نیز گفت: با جدیت در این باره در حال پیگیری هستیم و علاوه بر انتقال آب خلیج فارس از طریق خط انتقال آب به کرمان، برای انتقال آب دریای عمان هم در حال رایزنی هستیم که به مصوبه هیئت دولت نیاز دارد.
?استاندار خاطرنشان کرد: برای استفاده از ظرفیت معادن استان و برای فعال کردن فرآوری سنگ های معدنی، از سرمایه گذاران دعوت کرده ایم که تا کنون تعدادی در این زمینه اقدام کرده اند که باید به دو تا سه هزار افزایش یابند.
?قناعت با بیان این که گردشگری از ظرفیت های مغفول مانده استان است که به جهت نگاه سطحی که در گذشته به بناهای تاریخی وجود داشته، مورد بی توجهی قرار گرفته، تصریح کرد: از اوایل اسفند سال گذشته ستاد سفرهای نوروزی استان را برای رفع مشکلات موجود، فعال کردیم که نتیجه آن کسب رتبه ۱۱ در اقامت گردشگران، رتبه هشت در تردد، رتبه پنج ماندگاری مسافر و گردشگر، رتبه یک کاهش تصادفات و رتبه ۱۲ در زمینه فروش صنایع دستی با فروش سه میلیارد تومان را براساس آمار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بوده است.