این قصه سر دراز  دارد در فرهنگ و هنر این منطقه  .. قصه هفت خوانی که هر خوانش هفتاد مثنوی  نگفته دارد  از متولیان فرهنگ و هنر در این سالها گرفته تا انجمن هایی که در کش و قوس بود و نبود های هستند و از هنرمندان و فرهیختگانی که تر جیج می دهند به مثابه هنر برای هنر باشند تا یک خالق  تاثیر گذار در جامعه پر تنش کنونی .

در این سالها متولیان فرهنگ و هنر گاه بی گاه فضای فرهنگی و هنری استان را به عناوین مختلف  به فضایی  شبه امنیتی دچار کرده اند که گریبان اهالی فرهنگ و هنر دراین مرز و بوم را گرفته است . فضایی که تنها می تواند در سایه اعتماد  به همدیگر شکل گیرد فضایی که داشته های مالی  انچنانی را ندارد فضایی که  متولیانش حتی در مواردی از حمایتی کوچک از یه نمایشگاه انفرادی برا هنرمند انش عاجز می باشد و د ر سایه این جو به وجود اماده هنرمندان را در این استان از رسالت کنشگری خود بدور نگاه داشته است و این موضوع در انتخابات اخیر به وضوح قابل رویت بود .

شاید دغدغه های   به وجود امده گاها مالی و اداری و اجتماعی و عدم اعتماد سازی از سوی متولیان برای قشر هنرمند است  که باعث افول پرسش گری این بدنه مهم جامعه شده است .

این روزها جامعه ما صدای ترنم خیال هنرمندان و فرهیختگان خود را می خواهد نه کنج ازلت  این روزها  می باست صدای سالها نشینده شدن را همنوایی کرد تا متولیان  امر با این همنوایی به فکر  این قافله بی سالار  لجام گسیخته باشند تا شایدی نوری  بتابد بر سکوت این روزهای  هنر و هنرمند د راین سرزمین ..

۰ ۰ votes
امتیازدهی به مقاله