#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: خاطره شهدا نباید فراموش شود در غیر این صورت همه ارزش‌ها فراموش خواهد شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در مراسم رونمایی از نسخه لاتین کتاب “آسمان ستاره‌ها” زندگی‌نامه مادر شهید “محمدحسین رئوفی‌فرد” افزود: حیات جامعه در گرو جهاد و شهادت است زیرا یک تدبیر خداوند این است که شر بعضی از قدرت‌های اهریمنی را با قدرت‌های دیگر دفع کرده است.

وی گفت: در قرآن آمده: «وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِیَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ یُذْکَرُ فِیهَا اسْمُ اللَّهِ؛ و اگر خدا (رخصت جنگ ندهد و) دفع شر بعضی از مردم را به بعض دیگر نکند همانا صومعه‌ها و دیرها و کنشت‌ها و مساجدی که در آن (نماز و) ذکر خدا بسیار می‌شود همه خراب و ویران شود».

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار داشت: در عین حال که حبات جسمانی بسیار ارزشمند است اما حیات روحانی، ایمانی، سیاسی و فرهنگی؛ بنابراین شهدا حافظ حیات هستند و جامعه‌ای می‌تواند حیات خود را حفظ کند که ایثار، گذشت و شهادت داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه‌ای که شهادت داشته باشد، اسارت ندارد افزود: در کلام معصوم آمده که «الموت فی حیاتکم مقهورین و الحیاه فی موتکم قاهرین» جامعه‌ای که از عهده دفاع از خودش برنیاید و توفیق باز کردن راه شهادت را نداشته باشد، اسیر است و دشمن بر آن جامعه مسلط است و حیاتی ندارد بلکه عین مرگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: جامعه‌ای که لباس شهادت به تن پوشیده است هرگز تسلیم دشمن نمی‌شود و مقاومت می‌کند.