#خبر_و_هنر

#خراسان_جنوبی

#khabar_va_honar

#southern_Khorasan

#Birjand

#khabarvahonar

#خبر_و_هنر #خبروهنر

#خبر_هنر #خبر #اخبار #هنر #فرهنگ

#بیرجند #قاین #طبس #فردوس #سرایان #نهبندان #خوسف #بشرویه #زیرکوه #درمیان #سربیشه

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: از آغاز طرح مدیریت مصرف پیک بار تابستان با بازرسی‌ها و کنترل‌های صورت گرفته از ۲۸۳ اداره و سازمان در این استان، تعداد ۱۲۴ دستگاه و اداره در خراسان جنوبی به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل‌های مدیریت مصرف، تذکر دریافت کردند.

؛ محسن بخشایی از پایش و رصد مصرف برق ادارات توسط گروه‌های بازرسی شرکت برق خبر داد و افزود: سازمان‌ها و ادارات استان موظف هستند در ساعات اداری ۳۰ درصد و در خارج از ساعات اداری ۶۰ درصد مصرف خود را نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش دهند.

وی گفت: با تغییر ساعت کاری ادارات و پایش مستمر برق مصرفی آنها تاکنون به‌صورت روزانه هشت مگاوات در مصرف برق استان صرفه‌جویی شده است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اعلام آمادگی کامل صنعت برق استان برای حفظ پایداری شبکه در فصل تابستان افزود: امسال و همزمان با آغاز پیک بار تابستان هیچ گونه خاموشی برنامه‌ریزی شده برای مشترکین خانگی استان اعمال نشده و امیدواریم با همکاری خوب مشترکین و رعایت توصیه‌های مدیریت مصرف، روزهای باقیمانده فصل تابستان را بدون مشکل پشت سر بگذاریم.

وی همکاری صنایع و صاحبان چاه‌های کشاورزی را خوب توصیف کرد و گفت: پویش ۵=۱ برای مشترکین خانگی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با صنایع، رایگان شدن برق چاه‌های کشاورزی در صورت همکاری با شرکت برق، کاهش ساعت کاری ادارات و پایش مستمر برق مصرفی ادارات از جمله برنامه‌ها و اقدامات انجام شده به منظور مدیریت مصرف برق استان در پیک بار تابستان بوده است.

بخشایی اظهار داشت: تنظیم کولر گازی روی ۲۴ درجه، استفاده از دور کند کولر آبی، استفاده نکردن از وسایل برقی پرمصرف در ساعات گرم روز و انتقال استفاده از این دستگاه‌ها به ساعات خنک روز یا پایانی شب از جمله نکات ساده مدیریت مصرف است که مشترکین به‌راحتی و بدون کاستن از آسایش خود می‌توانند به گذر از پیک بار تابستان کمک کنند.