مردم خراسان جنوبی و سایر مناطق و شهرستان‌های استان بعد از اقامه نماز جمعه با برگزاری اجتماع و راهپیمایی اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم را محکوم کردند.

راهپیمایان در شهر بیرجند از مقابل مسجد جامع المهدی با سردادن شعارهای انقلابی و حمل پلاکاردهایی حاوی محکومیت هرگونه اهانت به قرآن، هتک حرمت کلام وحی را با اصل احترام به ادیان و آزادی بیان مغایر دانسته و برخورد قانونی و قضایی با عاملان و مسببان قران سوزی در کشور سوئد را خواستار شدند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی با در دست داشتن قرآن و پلاکاردهایی حاوی «مرگ بر آمریکا »و «مرگ بر اسرائیل» مسیر مسجد جامع المهدی تا میدان نماز بیرجند را پیمودند.

«ای حامیان قرآن رخت عزا بپوشید، ای مردمان ایران بهر خدا بکوشید»، «سوئد جنایت می کند آمریکا حمایت می کند»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» و «توهین به دین و ایمان سلاح مشرکین است، اهانت به قرآن اهانت به دین است» از دیگر شعارها در این راهپیمایی بود.

در پایان راهپیمایی نیز بیانیه سراسری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی در محکومیت اهانت به ساحت قرآن کریم قرائت شد و مردم با فریادهای الله اکبر، محتوای آن را تایید کردند.

 

همزمان در سایر شهرهای استان خراسان جنوبی هم نمازگزاران با برگزاری راهپیمایی اهانت به قران را محکوم کردند.

پلیس سوئد روز چهارشنبه در اقدامی تحریک آمیز بار دیگر مجوز آتش‌زدن قرآن در مقابل سفارت عراق در استکهلم برای همان فردی که پیش‌تر مرتکب این عمل شنیع شده بود را صادر کرد.

«سلون مومیکا» روز پنجشنبه بار دیگر در حرکتی موهن و اسلام ستیزانه، اقدام به پاره و لگد کردن این کتاب آسمانی و پرچم عراق در مقابل سفارت عراق در استکهلم کرد.