بسمه تعالی
“اهدای خون که باعث نجات جان انسان‌ها می‌باشد، امری مستحسن و شایسته و خداپسند است و سزاوار است مؤمنین در انجام این امر کوشا بوده و حتی‌المقدور از این کار دریغ نورزند”. رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)

اهدای خون به عنوان بخشی اساسی در سیستم سلامت، امری است که می تواند جان بسیاری از افراد نیازمند به خون و فرآورده های خونی را نجات دهد.
فرهنگ اهدای خون با عمری به بلندای حدود نیم قرن، توانسته نجات بخش افراد زیادی از حادثه دیدگان سوانح رانندگی، بلایای طبیعی، اتفاقات غیرمنتظره و نیز بیماران مختلف باشد.
فرهنگ بی نظیری که با برانگیختن رفتاری شورانگیز در بین آحاد افراد جامعه، زمینه ساز رسیدن نظام سلامت کشور به نقطه اهدای خون صددرصد داوطلبانه مردم شده و برگ زرین دیگری بر پرونده قطور سخاوتمندی و عطوفت ایرانیان افزوده است.
مردم متعهد و نوعدوست خراسان جنوبی نیز از این قافله مهرورزی عقب نمانده و حتی در شرایطی که بیماری کووید ۱۹ بسیاری از امور را تحت الشعاع قرار داده است، با این باور که جولان کرونا و نگرانی های ناشی از احتمال ابتلای به بیماری در مراکز خون گیری، ذخایر خونی را متأثر می سازد و بالطبع ادامه این روند، درمان نیازمندان به فرآورده های خونی و به ویژه بیماران دیالیزی، تالاسمی، هموفیلی، قلبی عروقی و… را با مشکل مواجه می کند، از اهدای خون خود دریغ نورزیده و با حضور داوطلبانه، رشد هشت درصدی آمار مراجعات را در همین چند ماه گذشته به نسبت مدت مشابه سال قبل، رقم زدند که این خود، نشان دهنده عزم جدی مردمان سخی و بخشنده این دیار در رفع گرفتاری دیگران است.
اینجانب ضمن پاسداشت نهم مردادماه، روز ملی اهدای خون، چهل و هفتمین سالروز تأسیس سازمان انتقال خون را به همه پزشکان، پرستاران و کارکنان خدوم و زحمتکش این مجموعه
که با وجود همه مشکلات ناشی از سال سخت کرونایی، اجازه ندادند، هیچ بیمارستانی در استان با مشکل کمبود خون و فرآورده‌ های خونی مواجه شوند و با اطلاع رسانی های دقیق و بموقع توانستند عنوان برترین استان در زمینه میزان اهدای پلاسما را از آن خود کنند، تبریک گفته، برای همگان آرزوی توفیق خدمت در عین صحت و سلامت را دارم و وظیفه خود می دانم از اهتمام همه داوطلبان بزرگواری که اهدای خون را تکلیفی انسانی می‌دانند، تشکر کنم.
امید که همه ما بتوانیم در ظل عنایات حضرت پروردگار، در جهاد انسانی اهدای خون که هیچ جایگزینی ندارد، سهمی بسزا داشته باشیم.

حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی