مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از تمدید مهلت ارسال اثربه سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند « کویر و زندگی» تا پایان شهریور۱۴۰۲، خبر داد.
 علی فرخنده با اعلام این خبر، افزود: هنرمندان می توانند با مراجعه به درگاه جشنواره، به نشانی TabasArt.irثبت نام و آثار خود را، در دو بخش عکس و فیلم مستند، ارسال کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در ادامه اظهار داشت: در بخش عکس، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و مجموع مبلغ ۳۶۰ میلیون ریال وجه نقد، به رتبه اول تا ششم و در بخش فیلم مستند، لوح تقدیر و تندیس جشنواره و مجموع مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال وجه نقد، به جایزه بزرگ جشنواره و بهترین ها در کارگردانی، تصویربرداری، دستاورد فنی و پژوهش، اهداء خواهد شد.
وی گفت: مهرداد اسکویی، دکتر احمد الستی و اسفندیار شهیدی در بخش فیلم مستند و دکتر علی قلمسیاه، سعید محمودی ازناوه و مسعود زنده روح کرمانی در بخش عکس، آثار را داوری می کنند.
لازم به ذکر است:چشم اندازهای زیبای طبیعت کویر، انسان، زندگی و کویر، آداب و رسوم ، جشن و مراسم آیینی در نواحی کویری، نگاه هنرمندانه به ویژگیهای خاص معماری مناطق کویری، روشهای توسعه پایدار، مبتنی بر گردشگری با توجه به ویژگی های منحصر به فرد کویر، توجه به ویژگیهای منحصر به فرد محیط زیست ، تنوع گیاهی و جانوری در مناطق کویری، نگاه هنرمندانه به روشهای سنتی (قنات) و نوین بهره وری از آب در مناطق کویری و هر اثری که بیانگر فرهنگ، روح زندگی و زیبایی و شکوه کویر باشد؛ از محورهای سومین جشنواره ملی عکس و فیلم مستند «کویر و زندگی» است؛ که به میزبانی شهرستان طبس، برگزار می شود

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور