مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ۸۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت موزه دفاع مقدس استان در طول سه سال هزینه می‌شود.

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: کار ساخت موزه دفاع مقدس از سال گذشته آغاز شده و این موزه با زیر بنای ۶ هزار متر مربع در بیرجند در حال ساخت است که حدود ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع سازه فضا نصب شده و در حال انجام است.

وی افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان حدود ۸۰ میلیارد تومان مصوب شد که مبلغ اعتباری در آن مقطع صفر بود، اما با نگاهی که به موضوع شهدا و دفاع مقدس استان شکل گرفت ۸۰ میلیارد تومان در طول سال‌های ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ به ساخت این موزه اختصاص یافت.

بهره برداری از یادمان‌های شهدای گمنام تا پایان امسال

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در ۶۷ نقطه خراسان جنوبی شهید گمنام داریم که از این تعداد ۴۳ یادمان ساخته شده و مابقی آن در حال ساخت است که تا پایان امسال این یادمان‌ها ساخته و تحویل داده خواهد شد.

وی افزود: کتاب‌های دفاع مقدس در سه قالب تهیه و تدوین می‌شود که شامل کتاب‌های اسنادی، کتاب‌های تاریخ شفاهی و کتاب خاطرات فرضی و گروهی دفاع مقدس است که سالانه باید ۱۰۰ عنوان کتاب مکتوب و ۲۰ عنوان کتاب صوتی تولید کنیم.

فلاحی با گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر گفت: از ۸ گردان که از خراسان بزرگ آن زمان در عملیات بیت المقدس حضور داشتند فرماندهی ۳ گردان را سرداران شهید از جمله سردار شهید آخوندی، سردار شهید فایده و سردار شهید آهنی از خراسان جنوبی برعهده داشتند.

نوشته و خبر نگار : مهدیه حسن پور دبیر سرویس فرهنگی و هنری و ا.حسن پور