مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی سینما از موسسات سینمایی مهربان فیلم، عرفان و افق هزاره بازدید کرد.

ناصر نبی زاده در این دیدارها که ۲۲ اردیبهشت ماه ۹۹ با حضور معاونین انجام گرفت، به زیرساخت های فرهنگی و هنری در استان اشاره کرد و گفت: بخشی از این زیرساخت ها  مجموعه امکانات فیزیکی است که برای تامین و ارتقاء آن باید تلاش کنیم.

وی با اشاره به این که بخش دیگر زیرساخت ها ، مدیریت فرهنگی است، ادامه داد: تشکیل، پایه گذاری و ارتقاء موسسات و در دنباله آن کشف استعدادها و آموزش به آنها ، نوع دیگری از زیرساخت های مورد نیاز برای ارتقاء سطح فرهنگی و هنری جامعه است.

به گفته وی ، قرار گرفتن این زیرساخت ها کنار یکدیگر چرخه پیشرفت فرهنگی و هنری استان را تکمیل می کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همچنین از افزایش تعداد موسسات سینمایی در استان خبر داد و گفت: تلاش ما رساندن سطح آثار هنری به سطوح ملی و بین المللی است.

نبی زاده با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای فیلم کوتاه و عکس “کویر و زندگی”، اضافه کرد: کویر دارای مفاهیم گسترده ای است و با زندگی میلیون ها انسان گره خورده است. در همین راستا به دنبال برگزاری این جشنواره در سطوح ملی و بین المللی هستیم.

وی با بیان این که زندگی در کویر ، فرهنگ و تمدن خاص خود را دارد، عنوان کرد: برگزاری پی در پی این جشنواره، به اقتصاد و گردشگری منطقه نیز کمک خواهد کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این که موسسات و آموزشگاه ها در شرایطی که بیماری کرونا ایجاد کرده، مشکلاتی را متحمل شده اند، ادامه داد: البته این شرایط بستر ارائه فعالیت ها و گزارش های کاری در فضای مجازی و رسانه تصویری را نیز فرآهم کرده است.

نبی زاده با تاکید بر این که برنامه ریزی، ساختارسازی و تعریف چشم انداز برای اجرای برنامه ها در فضای مجازی اهمیت فراوانی دارد، خاطرنشان کرد: موسسات فرهنگی و هنری استان با استفاده از راهکارهای متنوع همچون برگزاری جشنواره ها، علاوه بر جریان سازی، کشف استعدادهای جدید را نیز داشته باشند.

وی با بیان این که حوزه فرهنگ و هنر، پر سود نیست و عشق و علاقه به کار، جوانان را وارد این عرصه می کند ، تصریح کرد: ما نیز تمام تلاش خود را برای حراست ار این علاقه و توان مووسات به کار خواهیم گرفت.

 

گفتنی است در این دیدارها، موسسه آزاد سینمایی افق هزاره نیز افتتاح و از لوگوی موسسه رونمایی شد.