مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با انجام اقدامات حمایتی از واحدهای تولیدی و کارگران، واحدهای دارای حقوق معوق ۲۰ درصد و معوقات کارگری نیز ۱۴ درصد در استان کاهش یافته است.

غلامرضا اشرفی روز سه‌شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: برای حل مشکلات واحدهای تولیدی و کارگران امسال اقداماتی از قبیل رصد مستمر واحدهای دارای حقوق معوق از طریق بازرسی، تهیه گزارشات تحلیلی، صدور ابلاغیه و برگزاری جلسات با مسوولان واحدهای مشکل‌دار برگزار شد.

وی ادامه داد: همچنین بروزرسانی آخرین اطلاعات واحدهای دارای حقوق معوق در استان به صورت ماهیانه و انعکاس به وزارت متبوع و مبادی مربوطه و طرح مشکلات واحدهای کارگری در کمیسیون‌ها و جلسات متعدد سبب کاهش معوقات کارگری و واحدهای دارای حقوق معوق شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه هزار و ۳۹۵ کارگر در استان از مقرری بیمه بیکاری بهره‌مند می‌شوند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۱۴ مقرری‌بگیر از طریق واحدهای متقاضی نیروی کار و یا خود اشتغالی مشغول به کار شدند.

وی ادامه داد: در سه ماه گذشته مقرری بیمه بیکاری افراد ۴۸ نفر از طریق کشف اشتغال پنهان، عدم قبول شغل پیشنهادی و سایر قطع شده است.

اشرفی در خصوص وظایف و رسالت‌های اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص حمایت از مشاغل تصریح کرد: در سه ماه گذشته ۱۹ بنگاه اقتصادی مشکل‌دار با هزار و ۲۸۰ کارگر در استان شناسایی شد.

وی افزود: در همین فرصت با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه و کارفرمایان واحدها، از هزار و ۱۱۶ کارگر واحدهای مشکل‌دار استان حمایت‌های لازم صورت پذیرفت.