۱۱۶ قطعه زمین به متقاضیان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (فرزند سوم و بیشتر) در شهر نهبندان به مناسبت عید غدیر واگذار شد.

یین تخصیص و واگذاری ۱۱۶ قطعه زمین  با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان در نهبندان برگزار شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این آیین گفت: تاکنون هفت هزار و ۳۹۰ نفر متقاضی طرح جوانی جمعیت در این استان ثبت‌نام کرده‌اند که سه هزار و ۵۰۰ نفر واجد شرایط شناخته شدند و تا امروز به بیش از هزار و ۵۰۰ نفر زمین اعطا شده است.

میرمحمد مودی افزود: زمین‌های طرح جوانی جمعیت به صورت رایگان به متقاضیان واگذار می‌شود و هزینه آماده‌سازی در اقساط هشت ساله با تنفس ۲ ساله از متقاضیان اخذ خواهد شد.

وی بیان کرد: تاکنون در شهر نهبندان طی ۲ مرحله قرعه‌کشی ۲۰۱ قطعه زمین برای متقاضیان واجد شرایط تخصیص داده و واگذار شده است.

همچنین امروز با حضور معاون عمرانی استاندار در نهبندان آخرین وضعیت اجرای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن بررسی شد.

هفتمین جلسه شورای مسکن استان و شهرستان نهبندان نیز با حضور معاون استاندار، سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی و اعضای شورای مسکن استان در محل فرمانداری نهبندان برگزار شد.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی در این جلسه با ارائه گزارش وضعیت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان نهبندان گفت: در شهر نهبندان هفت هزار و ۱۶ نفر در سامانه طرح نهضت ملی مسکن ثبت‌نام کردند که از این تعداد سه هزار و ۴۵۵ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

وی افزود: برای هزار و ۹۶۰ نفر در شهر نهبندان تخصیص پروژه داشته‌ایم که هزار و ۱۲۳ نفر پروانه دریافت کرده و ۶۳۷ نفر نسبت به اجرای فونداسیون اقدام کرده‌اند.

مودی اظهار داشت: ۲ سایت طرح نهضت ملی مسکن در شهر نهبندان در نظر گرفته شده که با پیشرفت فیزیکی متوسط ۴۰ درصد توسط موسسه عمران اجتماعی بسیج در حال انجام است.

سرپرست اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: در شهر شوسف نیز ۷۴۵ نفر ثبت‌نام کردند که ۲۹۷ نفر واجد شرایط شناخته شده و ۱۰۶ نفر پروانه گرفته‌اند، پیمانکار آماده‌سازی سایت ۱۸.۷ هکتاری شوسف نیز شهرداری است.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان مرزی نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

نویسنده ،خبرنگار و سردبیر: ا .حسن پور